Dlaczego Super Bowl przyciąga coraz więcej reklamodawców, a ceny za 30 sekund emisji rosną, mimo że w ostatnich latach widownia maleje? Jak marki konstruują przekaz i odczytują oczekiwania masowego konsumenta w 2022 roku? Kto debiutuje, a kogo zabraknie? Oto prognozy reklamowe na tegoroczny finał Super Bowl, który odbędzie się 13 lutego.Zacznijmy od ceny za 30 sekund emisji spotu. W tym roku będzie rekordowa i wyniesie nawet 6 mln dol.
A tak wyglądał wzrost cen emisji podczas Super Bowl w ostatnich dziesięciu latach (mln dol.):
2010: 2,7
2011: 3
2012: 3,5
2013: 4
2014: 4
2015: 4,5
2016: 5
2017: 5
2018: 5
2019: 5,3
2020: 5,6
2021: 5,6
2022: 6
źródło: Statista
Wskazywanych powodów popularności reklamowej Super Bowl jest dużo, ale większość nie trafia w istotę sprawy
Można powiedzieć, że cena wynika po prostu z gigantycznej widowni finału.
Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie
Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do4915 artykułów, newslettera
oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.