Super Bowl 2022: co tegoroczne reklamy mówią nam o markach i trendachSuper Bowl 2022: co tegoroczne reklamy mówią nam o markach i trendachSuper Bowl 2022: co tegoroczne reklamy mówią nam o markach i trendachSuper Bowl 2022: co tegoroczne reklamy mówią nam o markach i trendach
Teraz widzowie chcą się śmiać, ale szczypta wzruszeń nie zaszkodzi. Byle nie za blisko rzeczywistości (Kia EV6 Big Game Ad 2022)

Super Bowl 2022: co tegoroczne reklamy mówią nam o markach i trendach

Super Bowl 2022: co tegoroczne reklamy mówią nam o markach i trendach
Jakub Müller

Jakub Müller

-

redaktor, Marketing przy Kawie

Jakub Müller

Jakub Müller

redaktor
Marketing przy Kawie

W branży marketingowej działa od 2005 roku. Autor kilkuset artykułów, felietonów, analiz i wywiadów w mediach internetowych i drukowanych. Współtwórca strategii marketingowych i prelegent na konferencjach branżowych. Wykładowca studiów podyplomowych z zakresu mediów i CSR-u.

Dlaczego Super Bowl przyciąga coraz więcej reklamodawców, a ceny za 30 sekund emisji rosną, mimo że w ostatnich latach widownia maleje? Jak marki konstruują przekaz i odczytują oczekiwania masowego konsumenta w 2022 roku? Kto debiutuje, a kogo zabraknie? Oto prognozy reklamowe na tegoroczny finał Super Bowl, który odbędzie się 13 lutego.

Zacznijmy od ceny za 30 sekund emisji spotu. W tym roku będzie rekordowa i wyniesie nawet 6 mln dol.
A tak wyglądał wzrost cen emisji podczas Super Bowl w ostatnich dziesięciu latach (mln dol.):

2010: 2,7
2011: 3
2012: 3,5
2013: 4
2014: 4
2015: 4,5
2016: 5
2017: 5
2018: 5
2019: 5,3
2020: 5,6
2021: 5,6
2022: 6

źródło: Statista
Wskazywanych powodów popularności reklamowej Super Bowl jest dużo, ale większość nie trafia w istotę sprawy
Można powiedzieć, że cena wynika po prostu z gigantycznej widowni finału.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się

Rejestracja