Sukces tegorocznego i poprzednich Black Friday wynika z połączenia ekonomii behawioralnej, rozwoju technologii i reklamy. Ludzie kupują więcej mimo informacji, że obniżki cen nie są szczególnie duże. Najprostsze wytłumaczenie jest takie, że dla ekonomistów cena to liczba, a dla konsumentów cena to emocje.Obecnie możesz przeczytać
Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do
Zacznijmy więc od liczb. Październikowe badanie GfK wykazało, że Polacy zamierzają w końcówce roku oszczędzać, choć nie tak mocno, jak w ubiegłym roku. Mniej planują wydać na prąd (36%), ale przede wszystkim na kategorie mocno lifestyle’owe, przyjemnościowe, bez których można się obejść:
odzież, obuwie, dodatki (42 proc.),
rozrywka poza domem (38 proc.
Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie
Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do4915 artykułów, newslettera
oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.