Jaka jest koncepcja konferencji Designing Behavioral Change?
Pierwsza konferencja o ekonomii behawioralnej, ta z 2020 roku, miała charakter wprowadzenia. Odpowiadała na pytania: co to jest, jak rozumieć podstawowe pojęcia, w jakich dziedzinach i kategoriach można wykorzystywać narzędzia, które oferuje.
Druga edycja (25–26 maja 2023) jest dla ludzi, którzy już to wiedzą. Odrobili pracę domową, coś słyszeli, zrobili jakiś projekt, znają te pojęcia – a jeśli nie, to sobie doczytają. Na nadchodzącej konferencji chcemy pokazać polskie realizacje (jest jedna rumuńska, ale z międzynarodowego zespołu Kruka).
Konferencja będzie bardzo konkretna. Już nie pokazujemy, jak to zrobili nasi zagraniczni przyjaciele, jakie są standardy, jakie były pierwsze próby w Polsce… Pokażemy tylko twarde kejsy.
Uczestnicy dowiedzą się m.in., jakie interwencje behawioralne zastosowała IKEA w strefie przykasowej i jak wzrosła dzięki temu okazywalność karty IKEA Family. Rossmann pokaże, jak zmienił cenówki i komunikację promocji zgodnie z zakotwiczeniem itp., i że miało to taki a taki wpływ. Opowie, jak sobie radzi z cenówkami w obliczu nowych regulacji (absurdalnych, nieuwzględniających w ogóle zachowań ludzi).