Ekonomia behawioralna w Polsce – bariery - Marketing przy Kawie

Ekonomia behawioralna w Polsce nadal w przedsionku rozwoju. Co ją hamuje – wyjaśnia Agata Romaniuk

Mam nadzieję, że II edycja Designing Behavioral Change przynajmniej sprowokuje środowiskową dyskusję o ekonomii behawioralnej. Bo dziś o działania oddolne w tej dziedzinie trudno, a klimat polityczny jej nie sprzyja. Brakuje standardów, trwa wolna amerykanka.

Wyzwania opisuje dr Agata Romaniuk (Blink), specjalistka ekonomii behawioralnej

Dr Agata Romaniuk

Założycielka i właścicielka agencji Blink. Zajmuje się rozwojem metodologii behavioral change: w pracy akademickiej na Uniwersytecie Warszawskim i w praktyce biznesowej. Pracuje z klientami z kategorii: ubezpieczeń, telekomunikacji, napojów, finansów, a także z instytucjami publicznymi i NGO-sami. Poprzednio związana była z The Behavioral Architects w Sydney, gdzie zdobywała doświadczenia w stosowaniu behavioral change dla następujących klientów: Optus, Sydney Water, Energy Australia, AMP, Melbourne Metro Transit, Commonwealth Bank.

Ekonomia behawioralna w Polsce nadal w przedsionku rozwoju. Co ją hamuje – wyjaśnia Agata Romaniuk
Jacek Szlak

Jaka jest koncepcja konferencji Designing Behavioral Change?

Agata Romaniuk

Pierwsza konferencja o ekonomii behawioralnej, ta z 2020 roku, miała charakter wprowadzenia. Odpowiadała na pytania: co to jest, jak rozumieć podstawowe pojęcia, w jakich dziedzinach i kategoriach można wykorzystywać narzędzia, które oferuje.

Druga edycja (25–26 maja 2023) jest dla ludzi, którzy już to wiedzą. Odrobili pracę domową, coś słyszeli, zrobili jakiś projekt, znają te pojęcia – a jeśli nie, to sobie doczytają. Na nadchodzącej konferencji chcemy pokazać polskie realizacje (jest jedna rumuńska, ale z międzynarodowego zespołu Kruka).

Konferencja będzie bardzo konkretna. Już nie pokazujemy, jak to zrobili nasi zagraniczni przyjaciele, jakie są standardy, jakie były pierwsze próby w Polsce… Pokażemy tylko twarde kejsy.

Uczestnicy dowiedzą się m.in., jakie interwencje behawioralne zastosowała IKEA w strefie przykasowej i jak wzrosła dzięki temu okazywalność karty IKEA Family. Rossmann pokaże, jak zmienił cenówki i komunikację promocji zgodnie z zakotwiczeniem itp., i że miało to taki a taki wpływ. Opowie, jak sobie radzi z cenówkami w obliczu nowych regulacji (absurdalnych, nieuwzględniających w ogóle zachowań ludzi).

Zachęcamy do lektury
tego interesującego wywiadu!

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do niego oraz

4915 innych artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się

Rejestracja