Personalia

Zmiana na stanowisku prezesa Sony Europe

Firma Sony poinformowała o zmianie na stanowisku prezesa spółki Sony Europe B.V. (SEU). Kierujący nią obecnie Hideyuki Furumi odejdzie z Sony z końcem marca 2023 r. 1 kwietnia jego miejsce zajmie Masashi Takiguchi, obecny dyrektor europejskiego działu home entertainment & sound i zastępca dyrektora europejskiego działu imaging products & solutions.

Hideyuki Furumi kieruje Sony Europe od kwietnia 2019 r. Jako prezes nie tylko rozwinął dział ET&S (entertainment, technology and services). Wykorzystał także różne sektory działalności i jednostki organizacyjne Sony Europe do całościowego umocnienia marki Sony w Europie. Przed nominacją zajmował różne stanowiska związane ze sprzedażą i marketingiem, user experience i strategią produktów z wielu kategorii sprzętu powszechnego użytku.

Masashi Takiguchi jest związany z Sony od 1992 r. Pracował na wielu stanowiskach w strukturach sprzedaży i marketingu w Japonii, Europie i Stanach Zjednoczonych. Dzięki dużemu doświadczeniu, zwłaszcza w dziedzinie konsumenckiego sprzętu do wyświetlania obrazu, stał się współtwórcą sukcesu firmy.

Europa to dla Sony jeden z najważniejszych rynków – mówi Fumiatsu Hirai, senior vice president i global sales & marketing officer w Sony Corporation. – Masashi Takiguchi ma duże doświadczenie i silne zdolności przywódcze, dzięki czemu poprowadzi Sony Europe drogą dalszego wzrostu. Pragnę również przekazać gorące podziękowania Hideyukiemu Furumiemu za wieloletnią pracę i nieoceniony wkład w działalność Sony w Europie i na świecie.

Miałem szczęście kierować Sony Europe i współpracować z pełnymi pasji koleżankami i kolegami z różnych działów. Od elektroniki użytkowej, przez rozwiązania profesjonalne, po urządzenia półprzewodnikowe – mówi Hideyuki Furumi. – Rozpoczynam teraz nowy etap w życiu, ale nadal będę wspierał Sony jako jeden z największych fanów tej marki.

Cieszę się, że mogę wprowadzić Sony Europe w kolejną fazę rozwoju – komentuje swoją nominację Masashi Takiguchi. – Z przyjemnością myślę zwłaszcza o tworzeniu nowych szans rozwoju rynku w zmieniających się realiach, w których zacierają się granice między rozwiązaniami konsumenckimi a profesjonalnymi. Nadal będziemy starali się przybliżać do klientów, zapewniając im niezrównaną rozrywkę.



Reklama