0 1 0 0 1 11.12.2013 Adam MyziakJak chronić dane osobowe w marketingowej machiniePrzyszłoroczne unijne rozporządzenie wprowadzi zmiany w przepisach o ochronie danych osobowych. Na jakie obszary gromadzenia i przetwarzania danych należy zwrócić uwagę, przygotowując się do tych zmian? Jak podnieść zapewniane przez siebie standardy bezpieczeństwa danych? prawo
0 1 0 0 2 6.11.2013 Sylwia BrucknerLegalne cytowanie – podstawowe zasadyTworząc różnego rodzaju treści, nie unikniemy korzystania z cudzych utworów. Niektóre z nich – w całości lub we fragmencie – warto wręcz niekiedy przytoczyć bezpośrednio, a więc zacytować. Jak jednak cytować, by nie naruszyć czyichś osobistych lub majątkowych praw autorskich? prawo
0 1 0 0 0 4.09.2013 M. Polit, Ł. WilczyńskiCzy żądać głów komentatorów szkodzących marce? Po wyroku NSA w sprawie udostępniania danychAdministrator jest obowiązany udostępnić dane użytkownika forum internetowego każdemu podmiotowi, który udowodni, że ich uzyskanie jest niezbędne do ochrony jego dóbr osobistych – orzekł Naczelny Sąd Administracyjny w wyroku z 21 sierpnia*. Czy wobec tego żądanie ujawnienia danych powinno stać się odtąd pierwszym i rutynowo stosowanym środkiem, o ile firma stwierdzi, że komentarz internauty jest dla niej szkodliwy? prawo
0 1 0 0 0 20.03.2013 Konrad Gałaj-EmiliańczykPozyskuj dane zgodnie z prawem. Podstawowe rady dla organizatora programu lub konkursuCzy w wystarczającym stopniu chronimy dane osobowe posiadaczy naszych kart stałego klienta? Prowadzimy konkurs konsumencki albo program lojalnościowy? Nakłada to na nas spore obowiązki, jeśli chodzi o pozyskiwane dane uczestników. Upewnijmy się, czy jako organizatorzy działamy zgodnie z prawem, zanim naruszymy czyjąś prywatność. prawo
0 1 0 0 0 5.07.2012 Marta Ziółkowska-NasińskaWalka z sępami, czyli jak ochronić swój pomysł na biznesCzy możemy w jakiś sposób przeciwstawić się działaniom konkurenta, który w nieuczciwy sposób wykorzystuje nasz pomysł na biznes, produkt czy reklamę? Środków do walki z takimi konkurentami należy w pierwszej kolejności poszukać w przepisach prawa własności przemysłowej, prawa o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji i prawa autorskiego. prawo
3 6 0 0 2 4.07.2012 Kornelia Głowacka-WolfInspiracja czy plagiat – kto pożycza od kogo?Dobry pomysł na reklamę to skarb – nie każdy chce się nim dzielić. Ustawa o prawie autorskim chroni jednak końcową formę prezentacji, a nie sam koncept, mimo że ten ostatni jest punktem wyjścia kampanii reklamowej i odgrywa w niej kluczową rolę. design prawo