Pomysł na biznes – jak go ochronić? - Marketing przy Kawie
Walka z sępami, czyli jak ochronić swój pomysł na biznesWalka z sępami, czyli jak ochronić swój pomysł na biznesWalka z sępami, czyli jak ochronić swój pomysł na biznesWalka z sępami, czyli jak ochronić swój pomysł na biznes
Żerowanie na cudzej koncepcji jest bezkarne? Niekoniecznie (fot. Ezequiel_Octaviano/Pixabay)

Walka z sępami, czyli jak ochronić swój pomysł na biznes

Walka z sępami, czyli jak ochronić swój pomysł na biznes
Marta Ziółkowska-Nasińska

Marta Ziółkowska-Nasińska

-

radca prawny, Kancelaria Baker & McKenzie

Marta Ziółkowska-Nasińska

Marta Ziółkowska-Nasińska

radca prawny
Kancelaria Baker & McKenzie

Czy możemy w jakiś sposób przeciwstawić się działaniom konkurenta, który w nieuczciwy sposób wykorzystuje nasz pomysł na biznes, produkt czy reklamę? Środków do walki z takimi konkurentami należy w pierwszej kolejności poszukać w przepisach prawa własności przemysłowej, prawa o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji i prawa autorskiego.

Załóżmy, że konkurent wykorzystuje w prowadzonej działalności nasze oznaczenie słowne, graficzne czy dźwiękowe, służące nam do identyfikowania naszych produktów lub usług w obrocie, czyli innymi słowy nasz znak towarowy lub jemu podobny. Co możemy zrobić? Możemy skierować sprawę na drogę postępowania cywilnego.
W takim postępowaniu można domagać się:

zaprzestania tego rodzaju działalności przez konkurenta,
usunięcia skutków naruszenia (np.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się

Rejestracja

Podobał Ci się artykuł?

Wesprzyj naszych redaktorów i dziennikarzy, stawiając dużą czarną.


Postaw mi kawę na buycoffee.to