Dobry pomysł na reklamę to skarb – nie każdy chce się nim dzielić. Ustawa o prawie autorskim chroni jednak końcową formę prezentacji, a nie sam koncept, mimo że ten ostatni jest punktem wyjścia kampanii reklamowej i odgrywa w niej kluczową rolę.
Obecnie możesz przeczytać
Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do
Plagiat, zwany opracowaniem utworu (w naszym wypadku jest nim reklama), jest zabroniony prawem. Inspirowanie się pomysłem – już nie. Granica między tymi dwoma pojęciami jest bardzo delikatna, czasem do tego stopnia, że sprawę musi rozstrzygnąć sąd.
I tak niedawno się stało. Polskie Linie Lotnicze LOT oskarżyły OLT Express o celowe użycie w kampanii marketingowej elementów bezpośrednio nawiązujących do reklam LOT-u:
samolotu ukazanego od strony dziobu, stojącego na płycie lotniska;
wsiadających i wysiadających z niego pasażerów;
budynków kojarzących się z europejskimi stolicami.
Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie
Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do4915 artykułów, newslettera
oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.