2 1 0 0 0 3.06.2008 Patryk GutNajwiększy rysunek świata?Szwedzki artysta Erik Nordenankar postanowił „namalować” swój autoportret z niespotykanym rozmachem. Zamiast malarskiego płótna – prawie cała planeta, zamiast pędzli – GPS. W marcu wysłał walizkę zawierającą odbiornik nawigacji satelitarnej w ściśle zaplanowaną podróż. Firma kurierska DHL przewoziła przesyłkę dokładnie według jego wskazań. Przebywszy 110 664 kilometry na 6 kontynentach i w 62 krajach, po 55 dniach bagaż wrócił do Sztokholmu. Zapisana przez GPS trasa jego podróży utworzyła portret artysty – największy rysunek świata. I cała podróż na dodatek była fikcją. marketing szeptany
1 5 0 0 0 7.11.2007 Karolina LasotaWypożycz żonę przez InternetChcesz mieć brunetkę czy blondynkę? Gospodynię domową czy panią prezes? Kontrowersyjna reklama wypożyczalni żon od kilku miesięcy robiła furorę na serwisach internetowych. Zainteresowanych rozczarowujemy, oburzonych uspokajamy – to tylko (albo aż) reklama wypożyczalni filmów DVD. marketing szeptany
0 1 0 0 0 6.09.2007 Piotr ŚlusarskiDobre imię hamburgera: mama wie najlepiejDzieci niekłamanym uwielbieniem darzą wiktuały serwowane w McDonald’s. Sympatii swych pociech często nie podzielają jednak rodzice. A kto zwykle decyduje o tym, co znajdzie się w codziennym jadłospisie małego człowieka? Oczywiście, mama. I to jej względy trzeba zyskać, by wprowadzić hamburgera do dziecięcego menu. Kierując się tą zasadą, fastfoodowy gigant rozpoczął niedawno za oceanem kampanię promocyjną, w ramach której sześć amerykańskich mam otrzymało przywilej sprawdzenia lokalu od kuchni – najzupełniej dosłownie. Pełniąc rolę „korespondentek ds. jakości”, mamy wizytują, kontrolują, obserwują, a swoje obserwacje ogłaszają światu. marketing szeptany
3 1 0 0 3 16.08.2007 Jakub MüllerDisco polo, czyli marketing szeptany po polskuŚwiadome i planowe wykorzystanie marketingu szeptanego przez podmioty biznesowe to wynalazek ostatnich lat. Ale świetnym przykładem działania tych mechanizmów jest zdobycie popularności przez disco polo. content marketing marketing bezpośredni marketing społecznościowy public relations
0 1 0 0 2 17.04.2007 Grzegorz LewandowskiFenomen alfamamyNintentdo, promując swą nową konsolę do gry – Wii, wyraźnie dąży do rozszerzenia spektrum klientów, zabiera się zatem za alfamamy. W ośmiu miastach USA firma zorganizowała bankiety dla tamtejszych matek – z wyśmienitym jedzeniem, muzyką, no i możliwością zagrania na Wii. Jednym z gości była Linda Perry z Yahoo, która – zafascynowana Wii – poleciła ją znajomym. Konsolę wartą 250 dolarów kupiło około 200 jej przyjaciół. Dzięki alfamamom Wii został najlepiej sprzedającym się systemem gier w USA w styczniu tego roku. marketing szeptany
2 1 0 0 2 21.02.2007 Adam KisielKochaj albo rzućOczom publiczności zgromadzonej na teatralnej widowni ukazuje się modelka, prezentująca na scenie błyszczący samochód. Scena jakich wiele. O dziwo jednak, zamiast aplauzu, widok ów wzbudza niezadowolenie audytorium, które, rozgniewane, zaczyna obrzucać pomidorami i rozmaitymi przedmiotami tak wóz, jak i jego uroczą prezenterkę, która zmuszona jest na czworakach uciekać ze sceny. Opisana sytuacja to scenariusz jednego z szesnastu nietypowych spotów promujących nowy model Volvo C30. Ich hasłem przewodnim jest slogan: „Kochasz go? Nienawidzisz? Wyraź swoją opinię!”. marketing szeptany