Klient - terra incognita?Klient - terra incognita?Klient - terra incognita?Klient - terra incognita?

Klient – terra incognita?

Klient - terra incognita?
Jacek Szlak

Jacek Szlak

-

redaktor naczelny, Marketing przy Kawie

Jacek Szlak

Jacek Szlak

redaktor naczelny
Marketing przy Kawie

Od 1997 r. zajmuje się marketingiem zarówno od strony praktycznej, jak i teoretycznej. Od 2003 r. prowadzi serwis Marketing przy Kawie. Publicysta zajmujący się komunikacją marketingową i sztuką reklamy. Obserwator nowych zjawisk w kulturze masowej, marketingu i nowych mediach. Wykładowca studiów podyplomowych z zakresu reklamy internetowej, content marketingu i storytellingu. Jeden ze współautorów książki „Praktyka brandingu” oraz autor książki „Opowieści w marketingu”.

Przedstawiamy podsumowanie problematyki omawianej przez laureatów konkursu Marketingowy Wizjoner Roku 2005. W skrócie można powiedzieć, że podstawę nowoczesnego podejścia do marketingu stanowią trzy elementy: klient, komunikacja i pracownik. Jak widać, kluczową rolę spełnia wymiana informacji, i to na każdym obszarze: od relacji firmy z klientem po kontakty wewnętrzne, wszędzie trzeba umieć się porozumiewać. Marketing jest tą dziedziną, która posiłkuje się psychologią i znajomością technik skutecznej komunikacji po to, aby zdobyć serce klienta i nakłonić go do wierności firmie. Budowanie lojalności zamiast budowania marki – choć to zbyt duże uproszczenie – pokazuje jednak, że ciężar zainteresowania marketerów przenosi się na marketing bezpośredni, prawdziwe wyzwanie nadchodzących lat.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się