1 1 0 0 0 3.03.2010 Bartosz StyrnaNowy wymiar wspólnych zakupówKiedy kilkanaście lat temu pojawiły się pierwsze hipermarkety, wizyty w nich były niemal świętem. Dziś przeciwnie: raczej kłócimy się o to, kto ma jechać na zakupy, bo po całym dniu pracy nie jest to ani proste, ani przyjemne. Są jednak i tacy, którzy zakupy traktują w kategoriach rozrywki i stylu życia. Dlaczego więc nie pokazać innym, co kupujemy? Z takiego założenia wyszli zapewne twórcy serwisu Blippy, który został uruchomiony miesiąc temu w Stanach Zjednoczonych. handel detaliczny
0 9 0 0 1 8.03.2010 Wojciech ZarembaHandel detaliczny w PolsceNa polskim rynku funkcjonuje obecnie ok. 150 tys. placówek handlu detalicznego. W ciągu ostatniego roku obserwowaliśmy nieznaczny, 4-procentowy spadek tej liczby. W dużej mierze przyczyniły się do niego małe (do 40 m2) sklepy spożywcze, których liczba zmniejszyła się rok do roku o ok. 10%. Jest to o tyle istotne, że właśnie ten format stanowi ponad 40% ogółu placówek w naszym kraju. Obszerna analiza na podstawie badań The Nielsen Company. handel detaliczny
0 5 0 0 0 15.03.2010 Anna DrabarzJak upolować wielkie zwierzę – polskie sieci handlowe wobec nowych zagrożeńNa początku 2009 r. niektórzy analitycy przewidywali nawet 15-procentowy spadek obrotów w polskim handlu. Dwa pierwsze kwartały pokazały, że same wiadomości o kryzysie ekonomicznym miały moc modyfikowania zachowań konsumentów. O tym, jakie ograniczenia i niebezpieczeństwa napotykają poszczególne formaty handlowe w obliczu spowolnienia gospodarczego, dyskutowali przedstawiciele największych sieci handlowych podczas kongresu poświęconego problematyce handlu detalicznego, organizowanego przez Blue Business Media. handel detaliczny
0 6 0 0 5 30.08.2010 On Board PRNie ufamy super- i hipermarketomJak wynika z badań PBS DGA, komunikacja sieci sklepów wielkopowierzchniowych powinna być przede wszystkim skoncentrowana na podkreślaniu jakości oferty oraz obsługi. Warto o tym pamiętać, planując działania reklamowe i public relations. Są to bowiem aspekty, które Polacy niezmiennie od kilku lat szczególnie cenią, oczywiście poza atrybutami takimi jak atrakcyjność cenowa czy dogodna lokalizacja. Prezentujemy raport „Wizerunek sieci handlowych”, przygotowany przez On Board PR Ecco Network na podstawie badania opinii publicznej przeprowadzonego przez PBS DGA na losowo dobranej, reprezentatywnej próbie dorosłych mieszkańców Polski. handel detaliczny
0 2 0 0 0 26.10.2010 redakcjaKonkurowanie modelem organizacyjnym (część 1)W handlu detalicznym można konkurować na wiele sposobów. Oprócz przywództwa cenowego, jakości oferty czy multiformatowości – źródłem przewagi konkurencyjnej może być także model organizacyjny. Krzysztof Badowski, partner zarządzający w Roland Berger Strategy Consultants, podczas kongresu dotyczącego branży retail przedstawił w tym kontekście sukces rynkowy sieci sklepów Żabka. handel detaliczny
0 3 0 0 2 3.11.2010 redakcjaŻabka – między agencją a franczyzą (część 2)W handlu detalicznym można konkurować na wiele sposobów. Oprócz przywództwa cenowego, jakości oferty czy multiformatowości – źródłem przewagi konkurencyjnej może być także model organizacyjny. Krzysztof Badowski, partner zarządzający w Roland Berger Strategy Consultants, podczas kongresu dotyczącego branży retail przedstawił w tym kontekście sukces rynkowy sieci sklepów Żabka. handel detaliczny