0 1 0 0 0 27.05.2004 Maria Rosiek-ŻurczakKoniec z kodamiJuż wkrótce, kupując serek firmy Kraft, żyletki Gillette czy odzież marki Benetton, zamiast tradycyjnych kodów kreskowych, zobaczymy na nich niewielkie paski ze znacznikami radiowymi, pełniącymi rolę zabezpieczenia przed kradzieżą, a jednocześnie identyfikatora produktów. handel detaliczny
0 1 0 0 5 23.09.2004 Jacek SzlakPoczta w hipermarkecieJakiś czas temu wraz z paragonem w hipermarkecie otrzymałem ulotkę nowej usługi. Ma ona polegać na tym, że wszelkie opłaty związane z domem, a więc prąd, gaz, telefon, raty za produkty, składki ubezpieczeniowe – te wszystkie rachunki mogę uregulować w kasach sklepów, stacji benzynowych, wszędzie tam, gdzie znajdę odpowiednie logo. Co więcej, w ten sam sposób można doładować telefon! handel detaliczny
0 1 0 0 6 21.10.2004 Jacek SzlakSklep z emeryturąStarsi ludzie nie należą do elity klienteli hipermarketów. Jednak wraz z zaostrzającą się konkurencją ta grupa docelowa, dotychczas niezagospodarowana, znalazła się na marketingowym celowniku. Powstał projekt powierzenia wypłat emerytur hipermarketom. handel detaliczny
0 1 0 0 0 27.10.2004 Jacek SzlakHipermarket na ropęAktywność dużych sieci handlowych nie zna granic. Obecnie hipermarkety przymierzają się do ekspansji na rynek paliwowy. Uzupełnieniem ofert handlowych i usług finansowych w wielkich sklepach mają stać się stacje benzynowe. handel detaliczny
0 1 0 0 0 26.10.2005 Marcin GazdaPalestra w wózku z zakupamiKonsumenci mają różnorakie skojarzenia związane z hipermarketami. Część z nich wymieni przede wszystkim charakterystyczne akcje promocyjne, inni zaś długie kolejki do kas. Być może wielkie centra handlowe już wkrótce kojarzone będą ze... stoiskami informacji prawnej. Choć brzmi to niewiarygodnie, pierwszy krok ku temu nieco futurystycznemu projektowi został już zrobiony. I oczywiście wzbudza ogromne kontrowersje – przede wszystkim wśród renomowanej konkurencji. handel detaliczny
2 1 0 0 0 4.02.2009 Anna DrabarzDyktatorzy cenGdy sprzedaż produktów luksusowych spada, niektóre firmy ze stoickim spokojem czekają na pomyślniejszy czas. Inne plajtują, a jeszcze inne zwiększają obroty, lepiej wsłuchując się w życzenia klientów. Konsumenci czują, że wspólnie mogą wpłynąć już nie tylko na kształt oferty, ale także na koszt produktu. Francuski MyFab gromadzi zainteresowanych kupnem mebli internautów w jednym słusznym celu – wynegocjowania jak najniższej ceny, przy czym sam osiągnął w pierwszych miesiącach działalności obrót w wysokości 2 milionów euro. handel detaliczny