- 1
- 1
Mural marki Audika na rzecz świadomości zagrożenia hałasem
W ramach obchodów Międzynarodowego Dnia Świadomości Zagrożenia Hałasem (25 kwietnia) Centra Słuchu Audika zrealizowały mural z miernikiem hałasu. Kreacja w centralnej części Warszawy ma zwrócić uwagę na negatywne skutki hałasu dla zdrowia i samopoczucia.
– Kampania ma na celu przede wszystkim podniesienie świadomości społecznej na temat problemu hałasu w przestrzeni miejskiej. Kwietniowa aktywacja w oryginalny sposób skłania odbiorców do refleksji na temat znaczenia dbania o słuch i minimalizacji narażenia na szkodliwe czynniki akustyczne. Co ciekawe, słowik śpiewa na poziomie około 40 dB, a definicja niedosłuchu w Polsce zaczyna się właśnie od ubytku 40 dB – mówi Małgorzata Stępnicka, dyrektor marketingu ACS Audika.
Głównym elementem muralu jest ilustracja wyrwy w murze, symbolizującej szkodliwy wpływ hałasu na środowisko miejskie. Wyrwa ma kształt ptaka, a towarzyszy jej slogan „W hałasie nie usłyszysz śpiewu słowika”. Ma przypominać o utracie przyjemności związanej ze słuchaniem naturalnych dźwięków w głośnym otoczeniu. Mural wyposażony jest w instalację z ekranem LED i sonometrem. Umożliwia to mierzenie poziomu hałasu na nośniku reklamowym. Ponadto przechodnie na bieżąco mogą obserwować wpływ otoczenia na ich odczucia.
Hasło „Nie pozwól by ważne dźwięki Ci umykały” występuje także w wideo marki – „Dźwięki pełne życia”. Spot jest wzbogacony o transkrypcję dźwięków. Dzięki temu jest lepiej dostosowany do odbioru przez osoby niedosłyszące.
Mural został przygotowany we współpracy z agencją mediową Mindshare. Odpowiada ona za planowanie i zakup powierzchni, a także realizację niestandardowego OOH i wsparcie klienta na każdym etapie procesu. Mindshare Polska i Audika współpracują ze sobą od początku 2024 r.
- 1