YouTube Works Awards po raz pierwszy w Polsce. Wszystko, co chcesz wiedzieć o konkursie
  • 9
  • 2
11.08.2021

YouTube Works Awards po raz pierwszy w Polsce. Wszystko, co chcesz wiedzieć o konkursie

Ruszyła pierwsza polska edycja konkursu YouTube Works Awards. Do 15 września agencje marketingowe, mediowe, kreatywne, a także marketerzy i niezależni twórcy mogą bezpłatnie zgłosić swoją kampanię, wypełniając formularz na stronie. Nagrody zostaną wręczone w październiku br.

YouTube Works Awards organizowany przez Google w partnerstwie z Kantarem wyłoni najefektywniejsze i najbardziej kreatywne polskie kampanie na platformie YouTube. Konkurs odbywa się w tym roku w Polsce po raz pierwszy. Zgłoszenia są bezpłatne.

Warunkiem uczestnictwa jest zgłoszenie kampanii, która zrealizowała założone cele w okresie od 1 stycznia 2020 do 30 czerwca 2021 r. Co ważne, oceniane będą nie tylko kampanie, które wykorzystują YouTube jako narzędzie. Także takie, w których efektywnie włączono ten kanał w całościową komunikację lub które oparto na ciekawych danych i insightach.

Nagrody zostaną przyznane w październiku w pięciu kategoriach:

  • Multiscreen Excellence,
  • Ingenious Insight,
  • Action Driver,
  • Creative Effectiveness,
  • Small Budget, Big Results.

Jury wskaże także zwycięzcę Grand Prix konkursu, czyli kampanię, która w najbardziej kreatywny, przemyślany, spójny i efektywny sposób wykorzystała YouTube do zrealizowania celów biznesowych. Zgłoszone do konkursu projekty oceni w dwóch turach obrad niezależne jury złożone z ekspertów (uznane postaci w branży reklamowej, marketingowej oraz mediowej). Google nie bierze udziału w procesie oceniania – o wyborze nagrodzonych decydują wyłącznie jurorzy.

Pełny opis poszczególnych kategorii, a także skład jury znajduje się na stronie konkursu.

YouTube Works Awards odbyły się po raz pierwszy w Wielkiej Brytanii w 2017 r. Dziś konkurs odbywa się w ponad 20 krajach na całym świecie, m.in. w USA, Brazylii i Japonii. Wśród nagrodzonych prac znalazły się m.in. kampania Nike, reklama aplikacji randkowej Match czy Comedy Central. Do tego grona dołączą w tym roku zwycięskie kreacje z Polski.

Do zgłoszeń zapraszają jurorzy oraz przedstawiciele YouTube w serii filmów kreatywnych. Nawiązują one do charakteru YouTube jako platformy reklamowej, w której bardziej liczy się pomysł niż wysokość reklamowego budżetu. W spotach wystąpili przedstawiciele YouTube: Iwona Piwek (video sales head), Rafał Kudriawcew (industry head) oraz Piotr Paluchowski (agency lead), a także trójka jurorów: Karolina Kałużna (co-founder & creative director, Przestrzeń), Daniel Duniak (marketing director, AZA Group) i Adam Oskaldowicz (partner & CEO, Performance Media).

Poszczególne filmy przedstawiają kluczowe elementy tworzenia efektywnej kampanii na YouTube. Dlatego:

  • w filmie „Pottery” Iwona Piwek mówi wprost, że kreatywność na YouTube przynosi efekty,
  • w spocie „Golf” Rafał Kudriawcew wskazuje na precyzyjne targetowanie reklam,
  • w „Drifcie” Piotr Paluchowski przypomina zgodnie z wynikami badań, że pierwsze 5 sekund reklam na YouTube jest kluczowe dla uwagi odbiorcy.

Za pomysł i przygotowanie kampanii oraz spotów odpowiada agencja 180heartbeats + Jung v Matt, a za zakup mediów oraz kontakt z mediami Monday – agencja komunikacji.

Kampanie w konkursie YouTube Works Awards można zgłaszać do 15 września 2021 r., wypełniając formularz na stronie konkursu: https://yt.be/workspl. Udział w konkursie jest bezpłatny.

  • 2
Pierwsza polska edycja konkursu YouTubeWorks

Pierwsza polska edycja konkursu YouTubeWorks

Pierwsza polska edycja konkursu YouTubeWorks

10 sierpnia 2021