Nowy raport Gartnera oparty na rozmowach z CMO globalnych firm pokazuje największe od lat spadki budżetów marketingowych. Jakie są tego przyczyny, z jakich trendów wynikają i... jakie są ograniczenia samego raportu.Obecnie możesz przeczytać
Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do
Wyniki badań zamieszczono w nowym raporcie „The State of Marketing Budgets 2021. Insights from Gartner’s Annual CMO Spend Survey”. Pokazuje on sytuację globalnych marek i główne wieloletnie trendy, które wpływają na pracowników działów marketingu i agencji na całym świecie.
Trend 1: większość firm tnie budżety marketingowe
Już w pandemicznym 2020 roku widać było, że reklamodawcy przestaną wydawać pieniądze na wystawne reklamy i kosztowne projekty.
Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie
Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do4915 artykułów, newslettera
oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.