Obserwując efekty działań reklamowych, często skupiamy się na osiąganych z nich przychodach. Nie ma jednak nic zaskakującego w tym, że wygenerowanie mniejszego przychodu przy znacznie mniejszym koszcie przekłada się na większy zysk. W związku z tym zwróćmy uwagę również na koszty wygenerowania transakcji.Istnieje wskaźnik, który łączy informacje o kosztach i przychodach. Możemy dodatkowo wykorzystać go w kampaniach Google Ads, by te działały lepiej. Takim wyznacznikiem efektywności kampanii jest uproszczona wersja zwrotu z inwestycji (ROI), czyli ROAS.
Czym jest ROAS?
Dosłownie ROAS oznacza zwrot z nakładów na reklamę (return on ad spend) i wyrażany jest w procentach.
Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie
Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do4915 artykułów, newslettera
oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.
Podobał Ci się artykuł?
Wesprzyj naszych redaktorów i dziennikarzy, stawiając dużą czarną.