Czym jest ROAS i jak go wykorzystać, by pracował dla ciebie?Czym jest ROAS i jak go wykorzystać, by pracował dla ciebie?Czym jest ROAS i jak go wykorzystać, by pracował dla ciebie?Czym jest ROAS i jak go wykorzystać, by pracował dla ciebie?
Warto pokalkulować dla lepszych efektów m.in. w Google Ads (fot. Pixabay)

Czym jest ROAS i jak go wykorzystać, by pracował dla ciebie?

Czym jest ROAS i jak go wykorzystać, by pracował dla ciebie?
Sławomir Węgliński

Sławomir Węgliński

-

performance marketing manager, Eactive #wiemyjak

Sławomir Węgliński

Sławomir Węgliński

performance marketing manager
Eactive #wiemyjak

Google Ads zajmuje się od 2013 r. W reklamach online najbardziej zafascynowało go to, jak realny wpływ na biznes mają działania w kampaniach. Razem z zespołem zarządza budżetem miesięcznym około 2 mln zł. Wspólnie uzyskali dla firmy status Premium Google Partner, Preferowanego Partnera Facebook Ads oraz Partnera Allegro Ads. Jego ulubione narzędzie w pracy to Excel – pomaga zarówno prowadzić skuteczne kampanie, liczyć efekty, skalować, jak i pracować z zespołem. Prywatnie basista i miłośnik kubańskiej muzyki.

Obserwując efekty działań reklamowych, często skupiamy się na osiąganych z nich przychodach. Nie ma jednak nic zaskakującego w tym, że wygenerowanie mniejszego przychodu przy znacznie mniejszym koszcie przekłada się na większy zysk. W związku z tym zwróćmy uwagę również na koszty wygenerowania transakcji.

Istnieje wskaźnik, który łączy informacje o kosztach i przychodach. Możemy dodatkowo wykorzystać go w kampaniach Google Ads, by te działały lepiej. Takim wyznacznikiem efektywności kampanii jest uproszczona wersja zwrotu z inwestycji (ROI), czyli ROAS.
Czym jest ROAS?
Dosłownie ROAS oznacza zwrot z nakładów na reklamę (return on ad spend) i wyrażany jest w procentach.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się