Unilever rozpoczyna globalny przetarg mediowy, pierwszy od trzech lat
  • 0
  • 1
24.01.2024

Unilever rozpoczyna globalny przetarg mediowy, pierwszy od trzech lat

Unilever rozpoczął globalny przetarg mediowy, pierwszy od 2021 r. Wtedy głównym zwycięzcą był holding marketingowy WPP.

Przegląd jest efektem zmiany dyrektora marketingu firmy. Esi Eggleston Bracey zastąpiła na tym stanowisku Conny Braams, która odeszła z firmy w sierpniu 2023 r. To właśnie Braams zdecydowała w 2021 r. o ostatnim większym przetargu na dom mediowy. Przedostatni przeprowadzono sześć lat wcześniej.

– Tak, prowadzimy przetarg agencji mediowych na wielu naszych rynkach. Jest to element standardowego przeglądu okresowego, aby zapewnić najlepsze w swojej klasie partnerstwa z agencjami mediowymi – powiedział rzecznik Unilevera amerykańskiemu magazynowi „Campaign”.

Według informacji magazynu – Mindshare należący do GroupM (WPP) utrzyma obsługę Unilevera na najważniejszych rynkach. W tym w USA, Wielkiej Brytanii i Irlandii.

Największa część biznesu mediowego Unilevera w 2021 r. trafiła do WPP. W Polsce budżet Unilevera obronił wtedy Mindshare (GroupM/WPP). Niektóre rynki wygrały Omnicom Media Group, Interpublic i Havas Media.

Unilever ma w portfolio kilkaset brandów na całym świecie, w tym Persil, Dove, Axe, Knorr, Domestos, Hellmann’s, Lipton, Ben & Jerry’s i Magnum.

  • 1
Unilever rozpoczyna globalny przetarg mediowy

Koncern Unilever rozpoczyna globalny przetarg mediowy

23 stycznia 2024