W tym roku w Polsce zadebiutowało 17 marek. Analiza CBRE
  • 0
  • 1
6.12.2019

W tym roku w Polsce zadebiutowało 17 marek. Analiza CBRE

Sloggi, Monki, Weekday, Peserico, Under Armour, Hermes – to kilka z siedemnastu międzynarodowych marek, które w 2019 r. otworzyły swoje salony w polskich galeriach i domach handlowych. Zdecydowana większość z nich pojawiła się w Warszawie – pokazuje analiza CBRE.

Siła nabywcza polskich konsumentów rośnie z roku na rok. Jednocześnie rodzimy konsument jest coraz bardziej świadomy. Chce kupować rzeczy coraz lepszej jakości, dlatego wciąż jest u nas miejsce na salony droższych marek. Także rozwój e-commerce, jak widać, nie stanowi zagrożenia dla zakupów stacjonarnych, szczególnie w przypadku droższych produktów. Wiele osób woli obejrzeć taką rzecz w sklepie i tam kupić lub dopiero później zamówić przez Internet. Nowe marki na razie próbują swoich sił w największych miastach i przez najbliższy czas ten trend się nie zmieni – mówi Magdalena Frątczak, szefowa sektora handlowego CBRE.

Polacy z większym budżetem na zakupy
Z polskiego rynku w 2019 r. zniknęły takie marki jak New Look, Cubus i Zarina. Pojawiło się natomiast 17 nowości. To mniej niż w 2018 r. Na rynek weszło wówczas 20 marek, m.in. Armani Exchange, Dealz, Iqos, Miniso, Scotch & Soda, Tedi. W 2020 r. planowane jest natomiast m.in. długo wyczekiwane otwarcie sklepów irlandzkiej odzieżówki Primark, której pierwsza lokalizacja powinna pojawić się w I połowie roku.

Jak wskazuje raport CBRE „Rynek handlowy w Polsce w III kw. 2019”, siła nabywcza polskiego konsumenta systematycznie rośnie, z 6,4 tys. euro w 2016 r. do 7,2 tys. w 2018 r. Zdaniem ekspertów CBRE w kolejnych latach możemy spodziewać się kolejnych nowych marek i coraz szerszego wyboru produktów na rynku.

Stawiają na najdroższe lokalizacje
Większość sklepów nowych marek pojawiła się w Warszawie, która jest jednocześnie najdroższym rynkiem powierzchni handlowych w Polsce. Za lokal o powierzchni 100 mkw. w najlepszych centrach handlowych stolicy trzeba zapłacić średnio 100–130 euro za mkw. za miesiąc. Przy ulicach handlowych natomiast około 102 euro za mkw. za miesiąc.

Kolejne aglomeracje to Górny Śląsk i Kraków, gdzie ceny oscylują wokół 55 euro za mkw. za miesiąc. Taniej jest we Wrocławiu, Trójmieście i Poznaniu. Jak przewidują eksperci CBRE, stawki w centrach handlowych pozostaną stabilne. Mogą jednak rosnąć te przy ulicach handlowych ze względu na duże zainteresowanie sektora gastronomicznego.

  • 1
nowe marki

Nowe marki na polskim rynku

6 grudnia 2019

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
6.12.2019

Podczas tegorocznego Black Friday średnie obniżki cen sięgnęły 4 proc. – pokazuje analiza Deloitte

Coroczna analiza ofert 800 sklepów internetowych przeprowadzona przez Deloitte we współpracy z firmą Dealavo pokazała, że promowany przez sprzedawców Black Friday w większości nie ograniczał się do jednego dnia, ale trwał nawet cały tydzień. Nie oznacza to jednak zbyt wielu atrakcyjnych ofert dla klientów. Ze „Świątecznego barometru cenowego” wynika, że w tym dniu w porównaniu do piątku 22 listopada obniżki cen sięgnęły średnio 4 proc.

5 grudnia 2019