Start-up produkujący hulajnogi wydał na reklamę w Google i na Facebooku tyle, że zbankrutował
  • 0
  • 1
10.12.2019

Start-up produkujący hulajnogi wydał na reklamę w Google i na Facebooku tyle, że zbankrutował

Unicorn to amerykański start-up, który tworzył elektryczne hulajnogi. Właśnie zbankrutował. Firma zainwestowała w reklamy w internecie niemal wszystkie pieniądze. Intensywna promocja przyniosła jednak tylko 350 zamówień.

W e-mailu do klientów firma tłumaczy, że brakuje jej środków na dostarczenie pojazdów o wartości 699 dol. Nie zwróci też pieniędzy, ponieważ całkowicie brakuje jej funduszy. Nick Evans, CEO Unicorn przyznał, że firma poniosła totalną porażkę biznesową.

Start-up pojawił się 6 miesięcy temu. Miał nadzieję odnieść sukces na fali popularności takich usług jak Bird czy Lime. Twórcy Unicorna są też twórcami Tile – gadżetu pozwalającego na śledzenie zagubionych przedmiotów.

Biała hulajnoga Unicorn jest wyposażona w wiele zaawansowanych technologicznie gadżetów, takich jak śledzenie GPS i blokowanie ze smartfona. Obejmowała też integrację z systemem Tile. Ten wykorzystuje Bluetooth do śledzenia zagubionych przedmiotów takich jak portfel, klucze lub telefon.

Oświadczenie Nicka Evansa
Moglibyśmy nadal iść naprzód i przyjmować więcej zamówień, które finansowałyby nasz biznes. Gdybyśmy to zrobili, moglibyśmy dostarczyć produkt. Ale moglibyśmy również nie być w stanie sprzedać wystarczającej liczby hulajnóg. Robiąc to, ryzykowalibyśmy zamówienia większej liczby osób. Podjęliśmy więc bardzo trudną decyzję, aby zakończyć działalność.

Duża część przychodów została przeznaczona na opłacenie reklam na Facebooku w celu zwiększenia ruchu na stronie. Część trafiła także do naszego producenta w formie zaliczki na budowę skuterów. Niestety tej zaliczki nie można wymienić na części, które planowaliśmy zamówić.

Koszty reklam były po prostu zbyt wysokie, aby zbudować zrównoważony biznes. W miarę jak pogoda w USA stawała się coraz gorsza, a na rynku pojawiało się coraz więcej skuterów innych firm, trudniej było sprzedawać hulajnogi. Prowadziło to do wyższych kosztów reklam i zmniejszenia liczby klientów.

Firma aktualnie pracuje nad sprzedażą pozostałych aktywów w celu uzyskania częściowych zwrotów. Evans ostrzega jednak, że nawet to „wydaje się mało prawdopodobne”.

Źródło: www.theverge.com

  • 1
Unicorn, producent hulajnóg, bankrutuje

Unicorn, producent hulajnóg, bankrutuje

10 grudnia 2019

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
10.12.2019

Mobilne strony internetowe deweloperów budowlanych – raport Up & More

Sektor nieruchomości od dłuższego czasu przeżywa okres dynamicznego rozwoju. Ceny mieszkań i nieruchomości użytkowych rosną, a firmy deweloperskie notują rekordowe zyski. Postępująca rewolucja technologiczna powoduje, że potencjalni kupujący szukają informacji o nieruchomościach w Sieci, coraz częściej za pomocą smartfonów. Czy przedstawiciele branży idą z duchem czasu i za potrzebami nowych nabywców – sprawdziła firma Up & More.