Kierowanie kampanii do niewielkich grup konsumentów było uznawane w ostatnich latach za marketingowy dogmat. Tymczasem sygnały płynące z działów marketingu takich koncernów jak Mars, Coca-Cola czy Procter & Gamble wskazują, że dla dużych firm zbyt wąskie targetowanie może być źródłem problemów.Brytyjska sieć Marks & Spencer jesienią ubiegłego roku ogłosiła, że wycofuje się z Polski i dziewięciu innych krajów europejskich. To pierwsze lekarstwo na spadek sprzedaży. Drugim ma być mniej precyzyjne targetowanie konsumentów według kryterium wieku.
Giganci reklamy przestają wierzyć w ścisłe targetowanie
Jak powiedziała magazynowi „Marketing Week” szefowa marketingu firmy, Maria Koutsoudakis, błędem było adresowanie przekazu do 25-latek chcących wyglądać w określony sposób.
Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie
Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do4915 artykułów, newslettera
oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.