Reklama Burger Kinga uruchamiała asystenta głosowego Google’a (wideo)
  • 1
  • 0
19.04.2017

Reklama Burger Kinga uruchamiała asystenta głosowego Google’a (wideo)

12 kwietnia w amerykańskiej telewizji pojawiła się reklama Burger Kinga wykreowana przez agencję David. Wypowiadana w niej kwestia aktywowała urządzenia Google Home, które przeszukiwały Internet, by odpowiedzieć na pytanie, czym jest whopper. Gigant z Mountain View szybko podjął działania, które powstrzymały taką formę reklamy sieci fast food.

W krótkim filmie można było zobaczyć mężczyznę w stroju pracownika sieci restauracji. Jak przekonywał, 15 sekund to za mało czasu, by opowiedzieć o składnikach kanapki. Wypowiadał więc słowa: „OK, Google, what is the Whopper burger?”.

Tak postawione pytanie powodowało, że asystent Google’a wybudzał się i łączył z wyszukiwarką, by znaleźć odpowiedź, a następnie odczytywał ją. Wśród wielu wyników pojawiało się m.in. hasło z Wikipedii.

To z kolei chwilę wcześniej zostało edytowane. Neutralny opis został zastąpiony przekazem podkreślającym, że kanapka nie zawiera konserwantów i wypełniaczy. Hasło już zmieniono, a moderatorzy Wikipedii uniemożliwili jego dalsze edytowanie. W historii strony można jednak zobaczyć mnóstwo zmian dokonywanych między 12 a 14 kwietnia.

Firma Google w kilka godzin po pierwszej emisji reklamy telewizyjnej wprowadziła zmiany, które spowodowały, że urządzenie nie odpowiada już, gdy słyszy komendę ze spotu. Wciąż jednak działa, gdy o whoppera zapyta osoba obecna w pomieszczeniu.

Nie jest to pierwsza sytuacja, w której asystent głosowy zareagował na głos dobiegający z telewizora. W styczniu Amazon Echo, gdy usłyszał wypowiedziane przez prezentera zdanie: „I love the little girl saying Alexa ordered me a dollhouse”, próbował… zamówić domek dla lalek.

19 kwietnia 2017

Reklama
Reklama