Polak w cukierni. Badanie ARC Rynek i Opinia (infografika)
  • 0
  • 0
19.04.2017

Polak w cukierni. Badanie ARC Rynek i Opinia (infografika)

Polacy odwiedzają cukiernie i lodziarnie średnio 2–3 razy w miesiącu i wydają zazwyczaj jednorazowo od 10 do 20 zł. Najczęściej odwiedzane są lokalne punkty. Spośród sieci najbardziej znane są Grycan oraz E.Wedel – pokazuje badanie ARC Rynek i Opinia.

Gdzie najczęściej wstępują Polacy, by zjeść coś słodkiego w mieście? W badaniu najczęściej wskazywane były lokalne cukiernie i lodziarnie oraz McDonald’s/McCafé – te najczęściej odwiedzają ludzie młodzi, z miast poniżej 20 tys. mieszkańców.

Domeną dużych miast są kawiarnie oraz cukiernie sieciowe: Wedel, Blikle i Tchibo. Do lodziarni i cukierni na coś słodkiego chodzą zarówno kobiety, jak i mężczyźni, przy czym panie częściej wybierają kawiarnie sieciowe.

Ciasta i ciastka najchętniej konsumowane są w Cukierniach Sowa, w Wedlu oraz Tchibo. Pączki to domena Bliklego, zaś lody – Grycana, McDonald’s/McCafé oraz Cukierni Sowa.

Źródło: „Sweet Monitor”, ARC Rynek i Opinia, marzec 2017 r.

Wśród odwiedzających cukiernie i lodziarnie największą grupę (41%) stanowią ci, którzy bywają w nich 2–3 razy w miesiącu. Niemal co trzeci Polak odwiedza te miejsca raz na miesiąc. Co dziesiąty deklaruje, że w ciągu ostatniego miesiąca nie odwiedził ani razu cukierni lub lodziarni.

Źródło: „Sweet Monitor”, ARC Rynek i Opinia, marzec 2017 r.

Jednorazowo Polacy wydają w cukierniach i lodziarniach najczęściej od 10 do 20 zł – tyle zazwyczaj kosztuje zestaw ciastko + napój. Mało kto wydaje mniej niż 5 zł lub powyżej 30 zł.

Źródło: „Sweet Monitor”, ARC Rynek i Opinia, marzec 2017 r.

Co czwarty badany zamierza w przyszłości częściej odwiedzać cukiernie i lodziarnie. Jest to większa grupa od tej deklarującej rzadsze chodzenie do cukierni czy lodziarni w przyszłości.

Z badania wynika, że największą zachętą do częstszych odwiedzin byłyby różnego rodzaju atrakcyjne oferty cenowe. Jednocześnie 38% badanych przyznaje, że obecnie rzadziej chodzi do cukierni lub lodziarni niż jeszcze 5 lat temu.

Źródło: „Sweet Monitor”, ARC Rynek i Opinia, marzec 2017 r.
 
O badaniu
Badanie zostało zrealizowane przez ARC Rynek i Opinia metodą wywiadów wspomaganych komputerowo CAWI (na ePanel.pl). Liczebność próby N=721 – osoby w wieku 15–55 lat, które w ciągu ostatnich sześciu miesięcy odwiedziły kawiarnię, cukiernię lub lodziarnię.

  • 5

19 kwietnia 2017

Reklama
Reklama