- 0
- 1
PSPR sygnatariuszem Białej księgi komunikacji marketingowej
Polskie Stowarzyszenie Public Relations dołączyło do grona sygnatariuszy Białej księgi komunikacji marketingowej. Rekomenduje tym samym jej standardy i rozwiązania swoim członkom.
Biała księga komunikacji marketingowej to zbiór rekomendacji, narzędzi i wzorów dokumentów do wykorzystania w 9 kategoriach komunikacji marketingowej. Zawiera 10 rozdziałów:
- Wytyczne ogólne,
- Komunikacja full service,
- Digital,
- PR,
- Eventy,
- Media,
- Produkcja filmów reklamowych,
- Branding,
- Incentive travel,
- Badania.
– Nasza organizacja zrzesza przekrojowo przedstawicieli szeroko rozumianej branży PR:
- od pracowników korporacji i liderów dużych działów in-house,
- poprzez mniejsze działy, samodzielne stanowiska typu head lub rzecznik,
- przez agencje,
- aż po freelancerów i jednoosobowe działalności gospodarcze.
Wszyscy powinniśmy działać wedle możliwie skodyfikowanych, jednolitych norm, opierając się na zbudowanych na ich podstawie praktycznych narzędziach. Takich, które są posadowione na wieloletnich doświadczeniach, etyce, a także odpowiednich standardach rynkowych wynikających z samoregulacji lub wytycznych prawnych. Biała księga jest wypróbowanym już elementarzem, po który warto regularnie sięgać w pracy dyrektora czy specjalisty PR – zachęca Cyprian Maciejewski, prezes PSPR.
Zastosowanie rekomendacji Białej księgi nie faworyzuje żadnej ze stron relacji biznesowej
Poprawia za to efektywność, czas i koszty przetargów, a w konsekwencji jakość kupowanych usług.
– Biała księga branży to standardy opracowane przez praktyków dla praktyków. To lista zarówno rekomendacji, jak i propozycja narzędzi czy wzorów dokumentów. Mają one poprawiać efektywność w przetargach na komunikację, jak i w codziennej współpracy między markami a ich partnerami biznesowymi, agencjami.
Z jednej strony współpraca oparta na standardach branżowych gwarantuje większą efektywność w biznesie. Z drugiej – odpowiada na dzisiejsze wyzwania związane z odpowiedzialnym prowadzeniem biznesu i oczekiwaną transformacją ESG. Ta przejawia się m.in. w partnerskich relacjach z dostawcami – mówi Paweł Tyszkiewicz, dyrektor zarządzający Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR. Wspólnie z IAA Polska i PSML organizacje te promują standardy branży komunikacji marketingowej na polskim rynku.
- 1