PSPR sygnatariuszem Białej księgi komunikacji marketingowej
  • 0
  • 1
22.04.2024

PSPR sygnatariuszem Białej księgi komunikacji marketingowej

Polskie Stowarzyszenie Public Relations dołączyło do grona sygnatariuszy Białej księgi komunikacji marketingowej. Rekomenduje tym samym jej standardy i rozwiązania swoim członkom.

Biała księga komunikacji marketingowej to zbiór rekomendacji, narzędzi i wzorów dokumentów do wykorzystania w 9 kategoriach komunikacji marketingowej. Zawiera 10 rozdziałów:

  • Wytyczne ogólne,
  • Komunikacja full service,
  • Digital,
  • PR,
  • Eventy,
  • Media,
  • Produkcja filmów reklamowych,
  • Branding,
  • Incentive travel,
  • Badania.

– Nasza organizacja zrzesza przekrojowo przedstawicieli szeroko rozumianej branży PR:

  • od pracowników korporacji i liderów dużych działów in-house,
  • poprzez mniejsze działy, samodzielne stanowiska typu head lub rzecznik,
  • przez agencje,
  • aż po freelancerów i jednoosobowe działalności gospodarcze.

Wszyscy powinniśmy działać wedle możliwie skodyfikowanych, jednolitych norm, opierając się na zbudowanych na ich podstawie praktycznych narzędziach. Takich, które są posadowione na wieloletnich doświadczeniach, etyce, a także odpowiednich standardach rynkowych wynikających z samoregulacji lub wytycznych prawnych. Biała księga jest wypróbowanym już elementarzem, po który warto regularnie sięgać w pracy dyrektora czy specjalisty PR – zachęca Cyprian Maciejewski, prezes PSPR.

Zastosowanie rekomendacji Białej księgi nie faworyzuje żadnej ze stron relacji biznesowej

Poprawia za to efektywność, czas i koszty przetargów, a w konsekwencji jakość kupowanych usług.

– Biała księga branży to standardy opracowane przez praktyków dla praktyków. To lista zarówno rekomendacji, jak i propozycja narzędzi czy wzorów dokumentów. Mają one poprawiać efektywność w przetargach na komunikację, jak i w codziennej współpracy między markami a ich partnerami biznesowymi, agencjami.

Z jednej strony współpraca oparta na standardach branżowych gwarantuje większą efektywność w biznesie. Z drugiej – odpowiada na dzisiejsze wyzwania związane z odpowiedzialnym prowadzeniem biznesu i oczekiwaną transformacją ESG. Ta przejawia się m.in. w partnerskich relacjach z dostawcami – mówi Paweł Tyszkiewicz, dyrektor zarządzający Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR. Wspólnie z IAA Polska i PSML organizacje te promują standardy branży komunikacji marketingowej na polskim rynku.

  • 1
Biała księga komunikacji marketingowej podpisana przez PSPR

Biała księga komunikacji marketingowej podpisana przez PSPR

22 kwietnia 2024

20 kwietnia 2024

19 kwietnia 2024

18 kwietnia 2024