- 0
- 5
Nokia ma nowe logo. HMD wraca z produkcją do Europy
26 lutego Nokia ogłosiła plany zmiany tożsamości oraz nowe logo. Następuje to po raz pierwszy od prawie sześćdziesięciu lat. Producent sprzętu telekomunikacyjnego koncentruje się obecnie na agresywnym wzroście.
Nowe logo składa się z pięciu różnych kształtów tworzących słowo Nokia. Rozpoznawalny niebieski kolor starego logo został zastąpiony różnymi kolorami – w zależności od zastosowania.
– Dotychczas budziliśmy skojarzenia ze smartfonami, a obecnie jesteśmy firmą zajmującą się technologią dla biznesu – powiedział Reuterowi dyrektor generalny firmy, Pekka Lundmark.
Marka zdefiniowała swój brand purpose
Brzmi on: „Tworzymy technologię, która pomaga światu działać razem”. Jednocześnie marka ogłasza, że po fazie resetu weszła w etap, w którym chce osiągnąć silny, rentowny wzrost i poszerzać bazę klientów.
W przyszłości natomiast zamierza opierać się na sześciu filarach strategicznych:
- Zwiększanie udziału w rynku dzięki usługodawcom i stałemu przywództwu technologicznemu.
- Powiększanie oferty dla przedsiębiorstw.
- Dalsze aktywne zarządzanie portfelem dla zapewnienia sobie drogi do pozycji lidera we wszystkich segmentach, w których marka zdecyduje się konkurować.
- Wykorzystanie możliwości w sektorach innych niż urządzenia mobilne, aby zarabiać na własności intelektualnej. Kontynuowanie inwestycji w badania i rozwój Nokia Technologies.
- Wdrażanie nowych modeli biznesowych, takich jak AAS (as a service).
- Rozwijanie ESG w przewagę konkurencyjną. Uzyskanie statusu „zaufanego dostawcy z wyboru” w swojej branży.
Wszystko to ma być wspierane czterema czynnikami, którymi są:
- talenty dopasowane do przyszłości,
- długoterminowe badania,
- cyfryzacja operacji,
- odświeżona marka.
HMD Global, producent telefonów Nokia, robi pierwszy krok ku przywróceniu produkcji telefonów Nokia 5G do Europy
Ma to wzmocnić gwarancję bezpieczeństwa dla kluczowych branż. Firma rozwija możliwości i procesy, które pozwolą rozpocząć produkcję urządzeń 5G w Europie od 2023 r. Będą to urządzenia z klasycznym logo Nokii.
– Marka Nokia ma bogatą historię na rynku europejskim. Ten ruch umocni naszą pozycję jedynego dużego europejskiego dostawcy smartfonów – mówi Jaen-Francois Baril, współzałożyciel, prezes i dyrektor generalny HMD Global.
- 5