Nokia i Kodak – marki, które nie wyszły z XX wiekuNokia i Kodak – marki, które nie wyszły z XX wiekuNokia i Kodak – marki, które nie wyszły z XX wiekuNokia i Kodak – marki, które nie wyszły z XX wieku
Czego uczą nas te przykłady? (fot. Pixabay)

Nokia i Kodak – marki, które nie wyszły z XX wieku

Nokia i Kodak – marki, które nie wyszły z XX wieku
Bartosz Nassalski

Bartosz Nassalski

-

dziennikarz, Marketing przy Kawie

Bartosz Nassalski

Bartosz Nassalski

dziennikarz
Marketing przy Kawie

Czy brak zrozumienia epoki może być przyczyną upadku? Opierając się na przykładach dwóch gigantów – Nokii oraz Kodaka – można dojść do wniosku, że nawet najlepsza marka nie przetrwa na rynku, jeżeli nie poświęci energii na innowacje.

W jednej z części kultowego „Powrotu do przyszłości” możemy obejrzeć scenę, w której doktor Emmett Brown zastanawia się nad przyczyną usterki jednej z części wehikułu czasu. Mówi: „Nic dziwnego, że obwód się przepalił. Tu jest napis »Made in Japan«”. Marty McFly odpowiada wówczas: „O co ci chodzi? Przecież wszystko, co najlepsze, produkuje się w Japonii”.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się