Modna Polska w Internecie, czyli raport o influencerach GaleriiMarek.pl
  • 0
  • 3
4.11.2020

Modna Polska w Internecie, czyli raport o influencerach GaleriiMarek.pl

GaleriaMarek.pl przeanalizowała profile 111 influencerów z obszaru mody, 37 865 postów i 13 821 komentarzy. Poczynania tych internautów na Instagramie śledzi łącznie blisko 15 mln osób. Liczba fanów wzrosła w ubiegłym roku o około 550 tys.

Twórców podzielono na cztery grupy:

  • Tytanów (ponad 200 tys. obserwatorów),
  • Osobowości social media (od 50 tys. do 200 tys. obserwatorów),
  • Mikroinfluencerów (od 15 tys. do 50 tys. obserwatorów),
  • Wschodzące gwiazdy (mniej niż 15 tys. obserwatorów).

32% Tytanów aktywnie prowadzi konta na czterech platformach: Instagramie, Facebooku, YouTube i TikToku. Co piąty influencer mający powyżej 15 tys. obserwujących ma własną markę z obszaru mody.

Instagram, Facebook, YouTube czy TikTok – gdzie można śledzić polskich influencerów?
Najważniejszym medium społecznościowym dla branży mody pozostaje Instagram. Obecni są na nim wszyscy badani influencerzy. Wśród Tytanów na drugim miejscu znajduje się YouTube. Działa tam 84% z nich. Dla porównania, aktywność Mikroinfluencerów i Wschodzących gwiazd we wspomnianym serwisie wideo nie przekracza 20%. Dla nich najistotniejszą po Instagramie platformą jest Facebook.

Coraz większą rolę w świecie mody zaczyna odgrywać TikTok. W zeszłym roku profil w tym medium miał prawie co drugi Tytan. To właśnie topowi influencerzy najczujniej obserwują zmieniający się krajobraz social media. Blisko co trzeci z nich aktywnie prowadzi konta na Instagramie, Facebooku, YouTube i TikToku.

Analiza komentarzy pod instagramowymi postami Tytanów wykazała, że 98% z nich ma pozytywny wydźwięk. Komplementy, podziękowania i życzenia królują m.in. na profilach Joanny Kuchty, Tamary Gonzalez Perei czy Radosława Pestki. O tym, jak dużą sympatią odbiorców cieszą się influencerzy z obszaru mody, świadczą także najczęściej pojawiające się pod wpisami emotikony: 😍🔥❤️.

Ubrania sprzedaje nie tylko Maffashion
Popularne profile na Instagramie umożliwiły wielu influencerom wystartowanie z autorskimi markami modowymi. Ubrania sprzedają nie tylko Julia Kuczyńska czy Jessica Mercedes. Z badania wynika bowiem, że co piąty twórca mający powyżej 15 tys. obserwujących uruchomił własny sklep z odzieżą lub akcesoriami.

Influencerzy obalają stereotypy
Twórca internetowy zajmujący się modą to nie tylko młoda kobieta. Stereotypy obala chociażby grupa silver influencerów. Blogerzy tacy jak Krystyna Bałakier, April Style Fashion czy Styleman udowadniają, że moda to pasja, na którą nigdy nie jest za późno.

Instagram pęka w szwach również od męskich stylizacji. Obok wspomnianego wcześniej Radosława Pestki oraz Sebastiana Chłodnickiego, cenionego za zdjęcia z podróży, uwagę zwraca np. strażak i trendsetter Stanisław Świerk. Tajniki elegancji przybliża m.in Jakub Roskosz, a Ekskluzywny Menel dzieli się z Polakami bardziej casualowymi pomysłami.

Cały raport dostępny jest na stronie www.galeriamarek.pl.

O badaniu
Aby sprawdzić, jak działają influencerzy z obszaru mody w polskim Internecie, wzięto pod lupę profile 111 z nich. W zależności od liczby obserwatorów na Instagramie podzielono ich na cztery grupy. W każdej z tych kategorii analizowano nieco inne elementy działalności.

Badanie objęło także 37 865 postów. 64% z nich pochodziło z Instagrama, 26% z Facebooka, a pozostałych 10% – z blogów. Przyjrzano się również 13 821 pozostawionym komentarzom. Wszelkie uwzględnione dane dotyczyły 2019 r.

Autorem raportu jest GaleriaMarek.pl, czyli multibrandowy sklep online.

  • 3
Modna Polska w Internecie

Modna Polska w Internecie

4 listopada 2020