Macademian Girl, Red Lipstick Monster, Beata Pawlikowska i inni obalają „Kocie kity”
  • 2
  • 1
12.06.2018

Macademian Girl, Red Lipstick Monster, Beata Pawlikowska i inni obalają „Kocie kity”

Fundacja Sarigato w ramach akcji Karmimy Psiaki rozpoczęła kampanię na rzecz bezdomnych kotów. Organizatorzy chcą rozwiać fałszywe i szkodliwe przeświadczenia na temat tych zwierząt, by zwiększyć liczbę kocich adopcji na terenie całej Polski. W akcję włączyli się: Macademian Girl, Red Lipstick Monster, Agnieszka Grzelak, Ewa Gawryluk, Rafał Mohr i Beata Pawlikowska.

Kampania „Kocie kity” potrwa od 11 do 17 czerwca. Karmimy Psiaki przeprowadziło sondę uliczną dotyczącą najpopularniejszych przekonań na temat kotów. Jak wskazują jej wyniki, wiele osób wciąż wierzy, że koty nie przywiązują się do swoich właścicieli, są samotnikami, nie lubią towarzystwa, są niebezpieczne, niewdzięczne i całkowicie niezależne.

Mity dotyczące kotów wynikają z niezrozumienia kociej natury – twierdzą organizatorzy akcji. Ich przykrą konsekwencją jest mała liczba adopcji kotów. A przecież kot przywiązuje się do swojego opiekuna nie mniej niż pies i również może zostać oddanym przyjacielem na całe życie.

Fundacja Sarigato wychodzi naprzeciw temu problemowi. Rozpoczyna kampanię, w której rozprawi się z pięcioma najbardziej szkodliwymi kocimi stereotypami. Stroną merytoryczną akcji zajęli się specjaliści z portalu CatExperts i polski behawiorysta Mieszko Eichelberger.

W ramach działań powstaną filmy edukacyjne i teksty eksperckie mające popularyzować wiedzę o kotach. Akcja prowadzona jest też w mediach społecznościowych. Organizatorzy zachęcają do pobierania ze strony www.karmimypsiaki.pl grafiki i sfotografowania z nią swojego pupila. Następnie zdjęcie należy i wrzucić do Internetu z hashtagiem #kociekity. W akcję zaangażowali się znani kociarze.

Przy okazji kampanii organizatorzy przeprowadzają zbiórkę pieniędzy dla schroniska w Szczecinku. Placówka ma w tej chwili pod opieką około 600 kotów i bardzo potrzebuje finansowego wsparcia.

  • 1

12 czerwca 2018

  • 0
  • 2
  • 0
  • 0
  • 0
12.06.2018

Portugalia mistrzem mediów społecznościowych dzięki Ronaldo – badanie „Ecco World Cup”

Za dwa dni ruszają mistrzostwa świata w piłce nożnej. Badanie „Ecco World Cup” prezentuje aktywność piłkarzy z 32 krajów w mediach społecznościowych. Zwycięzcą rywalizacji jest Portugalia. Piłkarze obecnego mistrza Europy mają łącznie ponad 360 mln obserwatorów na trzech głównych platformach: Facebook, Twitter i Instagram. Niekwestionowanym liderem wśród indywidualnych graczy jest Cristiano Ronaldo.