Portugalia mistrzem mediów społecznościowych dzięki Ronaldo – badanie „Ecco World Cup”
  • 0
  • 2
12.06.2018

Portugalia mistrzem mediów społecznościowych dzięki Ronaldo – badanie „Ecco World Cup”

Za dwa dni ruszają mistrzostwa świata w piłce nożnej. Badanie „Ecco World Cup” prezentuje aktywność piłkarzy z 32 krajów w mediach społecznościowych. Zwycięzcą rywalizacji jest Portugalia. Piłkarze obecnego mistrza Europy mają łącznie ponad 360 mln obserwatorów na trzech głównych platformach: Facebook, Twitter i Instagram. Niekwestionowanym liderem wśród indywidualnych graczy jest Cristiano Ronaldo.

Portugalska supergwiazda ma niesamowitą liczbę 320 mln obserwujących (Facebook, Instagram, Twitter). Dzięki Ronaldo Portugalia zajęła pierwsze miejsce w rankingu. Za nią uplasowały się Brazylia oraz Hiszpania, kolejno z 350 mln i 333 mln zwolenników.

Polska drużyna ma łącznie 43 mln obserwujących. Plasuje ją to na 14. miejscu rankingu, tuż za Chorwacją. Ostatnie miejsce zajęła Islandia.

Każdy zespół ma w mediach społecznościowych swoją gwiazdę. Liderem w polskiej drużynie jest Robert Lewandowski z 23 mln kibiców. Zapewniło mu to 20. miejsce w ogólnym rankingu indywidualnych graczy.

Kolejne pozycje w polskiej drużynie zajęli: Wojciech Szczęsny (4,8 mln obserwujących), Jakub Błaszczykowski  (3,1 mln), Łukasz Piszczek (2,4 mln) i Arkadiusz Milik (2,1 mln).

Najlepsi gracze są jednymi z najważniejszych wpływowych osób w świecie cyfrowym, a ich zasięg czyni z nich atrakcyjnych ambasadorów marki dla wielu firm. 89% wszystkich światowych graczy jest aktywnych w sieciach społecznościowych i ma w nich co najmniej jedno konto.

Jak pokazało badanie „Ecco World Cup”, platformą, na której piłkarze najszerzej docierają do obserwujących, jest Instagram z udziałem 43%. Za nim znalazł się Facebook (33%) oraz Twitter (24%). Na samym Instagramie gracze mają łącznie około 1,1 mld obserwujących – komentuje Norbert Kilen, dyrektor On Board Think Kong.

Polscy piłkarze, którzy wystąpią w mundialu, mają blisko 21 mln obserwujących na Facebooku, 19 mln na Instagramie i prawie 3 mln na Twitterze. Trzech piłkarzy polskiej reprezentacji nie ma własnego konta w żadnym z tych kanałów.

Pełny ranking dostępny jest na stronie www.onboard.pl.

O badaniu
Realizacją polskiej części badania „Ecco World Cup” zajęła się agencja On Board Think Kong, która jest członkiem światowej sieci PR – Ecco. W ramach badania eksperci Ecco przeanalizowali obecność w mediach społecznościowych wszystkich 23 piłkarzy z 32 drużyn, które wystąpią w pucharze świata.

W sumie sprawdzono profile 736 graczy z całego świata. Do oceny dodano liczbę obserwujących i fanów na platformach społecznościowych Facebook, Instagram i Twitter.

12 czerwca 2018