„Jestem LGBT – jestem człowiekiem” – Kampania Przeciw Homofobii walczy z dehumanizacją społeczności LGBT
  • 1
  • 1
23.06.2020

„Jestem LGBT – jestem człowiekiem” – Kampania Przeciw Homofobii walczy z dehumanizacją społeczności LGBT

Do sieci trafił właśnie spot stowarzyszenia Kampania Przeciw Homofobii. Blisko pół tysiąca osób LGBT z całej Polski, patrząc wprost do kamery, mówi jedno i to samo zdanie – „Jestem LGBT – jestem człowiekiem”. Spot jest odpowiedzią KPH na homofobiczną kampanię Andrzeja Dudy. Reklama zachęca również do udziału w wyborach prezydenckich.

KPH zdecydowała się cały spot oprzeć na krótkich filmach, które osoby LGBT przygotowały samodzielnie, nagrywając się na telefonie. I tak obok rozpoznawalnych osób LGBT, jak np. wokalista Michał Kwiatkowski, siatkarka Katarzyna Skorupa, perkusista Lao Chce Michał Dimon Jastrzębski i aktywistka Areta Szpura, na ekranie zobaczymy pracowników biurowych, studentki, lekarki, młodzież szkolną czy artystów. Łącznie tworzą oni w Polsce dwumilionową społeczność. I usłyszymy jedno łączące ich zdanie: „Jestem LGBT – jestem człowiekiem”.

– Za sprawą kampanii wyborczej Andrzeja Dudy i polityków mówiących, że „osoby LGBT to nie ludzie, to ideologia”, czerwcowy Miesiąc Dumy zamienił się w festiwal homofobicznej nienawiści. Dlatego KPH nagrało w zaledwie 4 dni spot, w którym blisko pół tysiąca osób ze społeczności LGBT pokazało swoją twarz i każda z nich powiedziała, że jest człowiekiem. Naszym spotem chcemy raz na zawsze rozprawić się z odczłowieczającym mitem nieistniejącej ideologii, wzmocnić społeczność LGBT i zmobilizować wszystkich do pójścia na wybory – mówi Cecylia Jakubczak z Kampanii Przeciw Homofobii.

Spot można zobaczyć na wszystkich profilach społecznościowych i na stronach internetowych stowarzyszenia, patronów i patronek medialnych oraz organizacji partnerskich.

Realizacja spotu:

  • Montaż – Yakiv Komarynsky
  • Online – Joanna Rutkowska
  • Dźwięk – Jacek Dżeksong Onaszkiewicz
  • Koordynacja postprodukcji: Monika Jaworska
  • Nadzór realizacyjny – Iga Zawadzińska, Magda Czmuda, Michał Wojciechowski
  • Konsultacje – Szymon Ziegler
  • 1
Kampania Przeciw Homofobii walczy z dehumanizacją społeczności LGBT

Kampania Przeciw Homofobii walczy z dehumanizacją społeczności LGBT

23 czerwca 2020

  • 10
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
23.06.2020

Reklama w nowej rzeczywistości i rozwiązania na obecne czasy – YouTube Ads Leaderboard za kwiecień i maj

W ostatnich dwóch miesiącach w reklamach na YouTube dominowały nawiązania do obecnej sytuacji w Polsce, związanej z trwającą pandemią koronawirusa. Niemal wszystkie spoty z czołówki zestawienia YouTube Ads Leaderboard w kwietniu przedstawiały rozwiązania ułatwiające dostosowanie się do nowej rzeczywistości: od finansów online w reklamie banku ING z influencerami do platformy Amazon Prime Video w promocji od Play. W maju zaś, oprócz dalszych nawiązań do bezpieczeństwa i troski o zdrowie, widoczne było zainteresowanie internautów startem sezonu wiosna/lato 2020 w sklepach Rossmann, nowym zapachem marki Avon oraz wyborami prezydenckimi.