Internauci zarzucają L’Oréal hipokryzję po publikacji wpisu na temat protestów w USA
  • 1
  • 1
4.06.2020

Internauci zarzucają L’Oréal hipokryzję po publikacji wpisu na temat protestów w USA

28 maja, w czasie demonstracji związanych ze śmiercią George’a Floyda, marka L’Oréal opublikowała spot, w którym wystąpiła Viola Davis. Internauci zarzucili firmie hipokryzję, przywołując sytuację ze zwolnieniem modelki Munroe Bergdorf w 2017 r.

Ciemnoskóra aktorka i producentka Viola Davis w kilkudziesięciosekundowym filmie „Lessons of Worth” zwraca się bezpośrednio do konsumentów. Mówi im: „You’re worth it”, odnosząc się zarazem do hasła marki. Reklamę przygotowała agencja McCann Paris.

L’Oréal zamieściło spot m.in. na Instagramie, gdzie opatrzyło go deklaracją solidarności ze społecznością ciemnoskórych osób. Marka podkreśliła również, że jest przeciw wszelkiej niesprawiedliwości. Zobowiązała się też do wsparcia NAACP walczącego o zniesienie segregacji rasowej w Stanach Zjednoczonych.

Wpis nie został jednak dobrze odebrany przez internautów. Szybko zarzucili oni marce hipokryzję, wskazując na wydarzenia sprzed blisko trzech lat.

W sierpniu 2017 r. L’Oréal Paris UK zatrudnił modelkę i DJ-kę Munroe Bergdorf. Kilka dni później, w odpowiedzi na wiec białej supremacji w Wirginii, podczas którego zginęła jedna osoba, a kilkanaście zostało rannych, Bergdorf opublikowała na Facebooku post potępiający rasizm systemowy. Wyraziła w nim frustrację z powodu braku zrozumienia ze strony wielu białych.

Wpis został usunięty przez Facebooka za naruszenie standardów, a L’Oréal zwolnił Bergdorf. Później modelka stała się twarzą kampanii konkurencyjnej firmy kosmetycznej Illamasqua.

L’Oréal tłumaczył wówczas, że stanowisko Bergdorf było sprzeczne z wartościami marki „różnorodności i tolerancji wobec wszystkich ludzi, niezależnie od ich rasy, pochodzenia, płci i religii”.

Po publikacji spotu z Violą Davis Munroe Bergdorf ostro skrytykowała L’Oréal na swoim profilu na Instagramie.

View this post on Instagram

Excuse my language but I am SO angry. FUCK YOU @lorealparis. You dropped me from a campaign in 2017 and threw me to the wolves for speaking out about racism and white supremacy. With no duty of care, without a second thought. I had to fend for myself being torn apart by the world's press because YOU didn't want to talk about racism. You even tried to get me to incriminate myself with pairing me up with your shady lawyers, when I had done NOTHING wrong. THAT is what you get for 'speaking out' when employed by @lorealparis. Racist snakes. You do NOT get to do this. This is NOT okay, not even in the slightest. I said just yesterday that it would only be a matter of time before RACIST AF brands saw a window of PR opportunity to jump on the bandwagon. Fuck you. Fuck your 'solidarity'. Where was my support when I spoke out? Where was my apology? I'm disgusted and writing this in floods of tears and shaking. This is gaslighting. If you care about me or #blacklivesmatter, don't let @lorealparis get away with this.

A post shared by MUNROE (@munroebergdorf) on

Źródło: www.adweek.com

  • 1
L’Oréal

Internauci oskarżają L’Oréal o hipokryzję

4 czerwca 2020

  • 0
  • 7
  • 0
  • 0
  • 0
4.06.2020

Jak koronawirus zmienił zwyczaje zakupowe Polaków? Badanie Mindshare Polska

Koronawirus zmienił wiele aspektów naszego codziennego życia. Jak potwierdza badanie Mindshare Polska, epidemia wpłynęła także na zwyczaje zakupowe Polaków. Największe spadki obecnie odnotowuje się w kategoriach produktów nieżywnościowych, m.in. odzieży, obuwia i paliwa. Z kolei w sektorze FMCG obserwuje się zwiększone zapotrzebowanie na artykuły będące podstawą codziennych posiłków, a zmniejszone na tzw. produkty przyjemnościowe.

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
4.06.2020

W Polsce największe wydatki na zakupy sportowe ponoszą respondenci w wieku 35–44 lata. Raport „Sports Retail Study 2020” Deloitte

Prawie 65 proc. Europejczyków badanych przez Deloitte uprawia minimum jedną dyscyplinę sportu. Jak wynika z raportu „Sports Retail Study 2020”, w Polsce ten wskaźnik wynosi 76,2 proc., co plasuje nas na pierwszym miejscu spośród badanych 8 krajów. Na drugim miejscu, jeżeli chodzi o odsetek osób deklarujących aktywność fizyczną, plasuje się Francja (70 proc.). Kolejne są Austria (68 proc.) oraz Niemcy (65 proc.).