Po latach batalii prawnych Cadbury rezygnuje z zastrzeżenia koloru jako znaku towarowego
  • 0
  • 0
4.02.2019

Po latach batalii prawnych Cadbury rezygnuje z zastrzeżenia koloru jako znaku towarowego

Marka Cadbury rezygnuje z dalszych prób walki o kolor jako znak towarowy. Sąd apelacyjny orzekł, że kolor jest przez nią rozumiany w sposób zbyt rozległy, by można go było zarejestrować.

Sąd uznał, że taki znak towarowy byłby za mało precyzyjny, przejrzysty i obiektywny. Cadbury od wielu lat próbowało zarejestrować fioletowy, oznaczony symbolem Pantone 2865c, jako dominujący kolor opakowań batonów i czekolad.

W 2012 r. wygrało nawet sprawę w sądzie. Decyzję zakwestionowało Nestle, któremu rację rok później przyznał sąd apelacyjny. Firma zadeklarowała jednak, że nadal będzie walczyła z konkurencją podrabiającą charakterystyczny kolor marki.

Zastrzeżony czy nie, fiolet stanowi już wyrazisty zasób marki Cadbury. Konsumenci podświadomie go z nią kojarzą. Zmiana tego postrzegania wymagałaby dużych inwestycji w reklamę od innych marek z tej samej kategorii.

źródło: BBC

 

Andersen

2 tygodnie temu

W mojej opinii żadna marka nie może sobie rościć prawa do wyłączności na kolor. Gdzieś muszą być granice szaleństwa rejestracji i patentowania.

 

4 lutego 2019

  • 0
  • 0
  • 0
  • 0
  • 1
4.02.2019

Startuje projekt „Amica for others”

Jak zauważać tych, którzy choć są tuż obok, to tak naprawdę bardzo daleko? Jak znaleźć czas dla innych, kiedy nawet dla siebie mamy go tak niewiele? Jak nie przegapić tego, co najważniejsze, czyli relacji międzyludzkich? O tym opowiada film „Amica for others”. Jest on zarazem pierwszym etapem projektu o tej samej nazwie, realizowanego przez markę sprzętu AGD. Skłania on do refleksji i podpowiada, jak być dla innych, nie tylko dla siebie.