Kosmetyki najczęściej kupujemy w drogeriach sieciowych i supermarketach – badanie SW Research
  • 0
  • 0
8.08.2018

Kosmetyki najczęściej kupujemy w drogeriach sieciowych i supermarketach – badanie SW Research

80 proc. internautów przyznało, że zakupy kosmetyczne w polskich domach robią kobiety – wynika z badania przeprowadzonego przez SW Research. Tego typu produkty najczęściej kupujemy w drogeriach sieciowych i supermarketach. Zdecydowanym liderem na rynku jest Rossmann, gdzie zakupy robi ponad 86 proc. ankietowanych.

Gdzie najchętniej kupujemy kosmetyki?
Ulubionym miejscem, w którym kupujemy kosmetyki, są drogerie sieciowe (58,3 proc.) oraz super- i hipermarkety (45 proc.). Mniejszym zainteresowaniem, zwłaszcza wśród młodszej grupy wiekowej, cieszą się dyskonty. Tutaj najczęściej kosmetyki kupują osoby starsze.

Młodzi ludzie natomiast częściej robią zakupy kosmetyczne online. Z tej formy zakupów korzysta 30 proc. ankietowanych.

Wśród drogerii sieciowych największą popularnością cieszy się Rossmann. Tutaj zakupy kosmetyczne robi ponad 86 proc. respondentów. W badaniu wymieniane są również: Drogerie Natura (32 proc.), Hebe (25,5 proc.) oraz Super-Pharm (blisko 24 proc.).

Wśród perfumerii, które w ofercie mają kosmetyki z wyższej półki i marki premium, najbardziej popularna jest Sephora. Tę perfumerię częściej wybierają mężczyźni niż kobiety.

No co zwracamy uwagę?
51,9 proc. badanych kupuje kosmetyki uniwersalne, które może stosować cała rodzina. Ta grupa badanych do wspólnego użytku kupuje mydła, szampony i żele pod prysznic.

Nie jesteśmy przywiązani do stosowanych marek. Sprawdzone produkty kupuje 36,6 proc. ankietowanych. Ci, którzy zmieniają używane przez siebie kosmetyki, stanowią 34 proc. wszystkich badanych. Do zmiany przekonuje ich cena (40,7 proc.), lepsza jakość (39,7 proc.) oraz chęć wypróbowania czegoś nowego (36,6 proc.).

Ci, którzy nie potrafili jednoznacznie odpowiedzieć na pytanie, czy używają kosmetyków sprawdzonych marek, czy też je zmieniają, stanowią blisko 30 proc. respondentów.

Rekomendacja czy reklama?
Badani, którzy mają małe dzieci, wybierając dla nich artykuły kosmetyczne, zwracają uwagę na skład produktu (54,1 proc.) i cenę (49,7 proc.). Ważna jest również opinia znajomych. Polega na niej 35,6 proc. respondentów.

Do mieszkańców wsi przemawiają bardziej rekomendacje znajomych oraz reklamy. Mieszkańcy aglomeracji przy wyborze kosmetyków kierują się opiniami zamieszczanymi w Internecie. Badani z tej grupy wydają się bardziej świadomi i wymagający. Często oprócz ceny i opinii na temat danego produktu uwzględniają jego skład.

O badaniu
Badanie zrealizowane zostało 2–4 lipca 2018 r. przez agencję SW Research metodą wywiadów online (CAWI) na panelu internetowym SW Panel. W ramach badania zebrano 847 ankiet.

8 sierpnia 2018