Klienci coraz częściej będą wybierać reklamacje przez Facebooka – pokazuje badanie On Board Think Kong
  • 0
  • 1
30.08.2021

Klienci coraz częściej będą wybierać reklamacje przez Facebooka – pokazuje badanie On Board Think Kong

40 proc. Polaków uważa, że reklamacja zgłoszona przez facebookową stronę firmy może być sprawniej załatwiona niż ta zgłoszona przez infolinię czy formularze na stronach WWW. Z badania agencji marketingowej On Board Think Kong wynika też, że najczęściej kontakt przez social media preferują najmłodsi klienci.

Wyniki badania wskazują, że stosunek do komunikacji z firmami przez profile społecznościowe jest silnie uzależniony od wieku. Wśród najmłodszych respondentów (do 24 lat) 60 proc. deklaruje przekonanie, że zgłaszając reklamacje przez Facebooka, uzyska się pomoc szybciej niż innymi kanałami.

Preferowanie social mediów przez młodych klientów może być też efektem większych starań firm o precyzyjną, empatyczną pomoc klientom w serwisach społecznościowych niż w tradycyjnych kanałach. Wiele firm reaguje na wiadomość na Facebooku dużo szybciej niż na e-mail. W dłuższej perspektywie okazuje się to wyzwaniem. Klienci szybko uczą się nowych reguł i zaczynają traktować to jako normę – mówi Norbert Kilen z OBTK.

O badaniu
Badanie zrealizowano w lipcu 2021 r. metodą CAWI na reprezentatywnej próbie 1000 Polaków w wieku 18+.  Za realizację na zlecenie On Board Think Kong odpowiadał SW Research.

  • 1
reklamacje przez Facebooka

Reklamacje przez Facebooka coraz chętniej wybierane przez konsumentów

30 sierpnia 2021