Kim są pożeracze mediów? Badanie Mindshare Polska
  • 0
  • 1
8.11.2018

Kim są pożeracze mediów? Badanie Mindshare Polska

Fani krótkich form, zdigitalizowani, fani YouTube, niezaangażowani, TV maniacy oraz pożeracze mediów. Mindshare Polska przygotował analizę segmentacyjną pozwalającą na wyłonienie charakterystycznych typów konsumenta mediów wśród internautów. Wykorzystał przy tym dane uzyskane z badania dotyczącego korzystania z wideo online.

Na podstawie informacji dotyczących częstotliwości korzystania z różnych formatów wideo online wyodrębniono:

  • fanów krótkich form (25%),
  • zdigitalizowanych (18%),
  • niezaangażowanych (16%),
  • fanów YouTube (15%),
  • TV maniaków (13%),
  • pożeraczy mediów (12%).

Heavy userzy wideo w Internecie
Pożeracze mediów na tle pozostałych internautów wyróżniają się wyjątkowo intensywną konsumpcją największej liczby kanałów komunikacji zarówno on-, jak i offline. Co za tym idzie, wśród pożeraczy znajdziemy największą grupę regularnie oglądających materiały wideo w Sieci, niezależnie od ich długości czy rodzaju.

Z częstotliwością co najmniej raz w miesiącu krótkie filmy na YouTube ogląda 98% osób z tego segmentu, serwisy VoD – 93% (zarówno płatne, jak i bezpłatne). Wśród pożeraczy mediów jest także najwięcej osób korzystających z płatnych serwisów wideo. Co najmniej raz w tygodniu z Netflixa lub Showmaxa korzysta 80%, z HBO Go lub NC+ Go 82%.

Pożerają media w różniej formie
W porównaniu do innych segmentów pożeracze mediów intensywniej używają elektronicznych wersji tradycyjnych kanałów komunikacji. Częściej korzystają z komunikatorów internetowych (81%), słuchają radia przez Internet (58%), czytają prasę w wersji elektronicznej (gazety 54%, magazyny 48%).

Omawiana grupa chętniej sięga po prasę również w tradycyjnym wydaniu. Połowa z nich co najmniej raz w tygodniu czyta gazety, a 45% magazyny. Jako najmłodsza grupa pożerający media wyróżniają się pod względem korzystania z mediów społecznościowych. Oprócz najpopularniejszego Facebooka (z którego korzystają równie często, co inne segmenty) częściej niż pozostali internauci zaglądają do Instagrama (57% codziennie), Snapchata (47% codziennie) oraz Twittera (33% codziennie).

Uwaga na adbloki
Pożeracze mediów konsumują najwięcej treści, ale jednocześnie nie chcą, by były one zdominowane przez reklamy. Dlatego chętnie sięgają po narzędzia i programy do ich blokowania. Z adbloków korzysta 80% internautów z tego segmentu. To wysoki odsetek w porównaniu do pozostałych grup, gdzie wyniki wahają się między 44% a 72%.

Kim są?
Najintensywniej korzystający z mediów to w przeważającej części ludzie młodzi. 40% z nich ma między 15 a 24 lata, a 35% jest w wieku 25–34 lata. To zarówno kobiety, jak i mężczyźni, z wykształceniem średnim lub wyższym, z nadreprezentacją zamieszkujących w małych miejscowościach. Pochodną struktury wiekowej tej grupy jest wyższy odsetek osób uczących się oraz niemających dochodu lub z dochodem do 2000 zł netto niż w wypadku grup starszych.

Różni ludzie, różne rodzaje wideo
Większość pozostałych grup wyodrębnionych w badaniu również chętnie konsumuje treści wideo online. Robią to jednak w widocznie węższym zakresie niż pożeracze mediów. Fani krótkich form, którzy stanowią 25% wszystkich badanych, skupiają się wyłącznie na krótszych materiałach oglądanych w serwisach typu YouTube.

Drugą grupą pod względem wielkości są zdigitalizowani (18%). Bardzo często oglądają wideo online, ale do dłuższych seansów chętniej niż fani krótkich form wybierają serwisy typu VoD. Fani YouTube (15%), jak sama nazwa wskazuje, oglądane treści konsumują prawie wyłącznie na YouTube.

Z kolei niezaangażowani (16%) nie mają jednego ulubionego kanału. Korzystają z wielu, ale z każdego z nich z umiarkowaną częstotliwością. Wierni tradycyjnej telewizji pozostają TV maniacy, czyli 13% spośród badanych. Bardzo rzadko oglądają oni wideo online, a od fanów YouTube odróżnia ich całkowity brak zainteresowania tym kanałem.

O badaniu
Badanie Mindshare zostało przeprowadzone metodą CAWI na grupie 1006 internatów w wieku od 15 do 54 lat.

8 listopada 2018

  • 0
  • 2
  • 0
  • 0
  • 0
8.11.2018

Ile zamierzamy wydać na nadchodzące święta Bożego Narodzenia? Barometr Providenta

Na zorganizowanie świąt chcemy przeznaczyć średnio 719 zł, czyli niemal tyle samo, co w dwóch poprzednich latach – wynika z badania Barometr Providenta. Połowa ankietowanych zadeklarowała jednak, że choć kupi wszystkie potrzebne produkty, to ograniczy się do tych najtańszych. Jednocześnie zmalała liczba osób, którym wcześniej brakowało środków na tradycyjne świąteczne wydatki.