Kolejny globalny reklamodawca zmienia zasady współpracy z influencerami. Kellogg's nie będzie już płacił za zasięg
AdvertisementAdvertisement
  • 0
  • 0
29.11.2018

Kolejny globalny reklamodawca zmienia zasady współpracy z influencerami. Kellogg’s nie będzie już płacił za zasięg

Kellogg’s rezygnuje z zasięgu jako kryterium współpracy z influencerami. Wszystko przez fałszywych obserwujących, którzy są plagą influencer marketingu. Niedawno podobną politykę ogłosiły inne globalne marki.

Joseph Harper, szef social media Kellogg’s w Wielkiej Brytanii i Irlandii, poinformował o tym podczas niedawnej imprezy branżowej magazynu „Digiday”. Jego zdaniem nawet obsługujące markę agencje, które mają zwykle bliższe relacje z influencerami niż reklamodawcy, nie wiedzą dokładnie, za co płacą internetowym twórcom. Przyznały to jakiś czas temu.

Od tego czasu amerykańska marka płatków, ciastek i przekąsek dokładniej niż kiedyś przygląda się, w jaki sposób agencje analizują społeczność danego influencera. Statystyki postów firma analizuje przed rozpoczęciem płatnej współpracy. Bierze pod uwagę takie kryteria jak wydźwięk emocjonalny wypowiedzi (zwany potocznie sentymentem), jakość treści czy dane demograficzne obserwujących.

Problem jest o tyle istotny, że firmy zaczynają docierać do coraz mniejszych influencerów. Harper opisywał sytuację, gdy spośród 20 tys. fanów influencera zatrudnionego przez Kellogg’s z myślą o rynku brytyjskim aż 12 proc. nie mieszkało nawet w Wielkiej Brytanii.

Innym razem agencja przekonywała, że sukcesem kampanii jest duża liczba komentarzy pod postem. Okazało się, że influencer zapłacił za nie członkom jednej z grup na WhatsAppie.

Podobne pogłębione analizy prowadzą od jakiegoś czasu Unilever i L’Oreal. Na wybranych rynkach Unilever testuje nowe formy oceny współpracy z influencerami. Tworzy specjalne submarki produktów, które są przez nich współtworzone i wyłącznie przez nich promowane. Jedynym kryterium oceny współpracy staje się więc sprzedaż.

źródło: Digiday

 

Andersen

1 tydzień temu

Liczby od dawna kłamią.
Bardzo dobry kierunek.
Popieram.

Jurek

7 dni temu

Liczbami można manipulować. Gdyby wielcy myśliciele, pionierzy, innowatorzy skupiali się wyłącznie na liczbach to nie byłoby żadnych odkryć ...

 

29 listopada 2018

  • 0
  • 0
  • 0
  • 0
  • 2
29.11.2018

Retail Institute podsumowuje Black Friday 2018 w centrach handlowych

Black Friday, czyli czarny piątek, organizowany jest w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie i Wielkiej Brytanii co roku w piątek po Święcie Dziękczynienia. Uznawany jest w Ameryce Północnej za dzień największych wyprzedaży i obniżek cen oraz start przedświątecznych zakupów. W Polsce znany szerzej od 2016 r. powoli zyskuje na popularności. Retail Institute podsumował ten dzień w centrach handlowych.