Ikea wystartowała z kampanią „Czym Tobie się odwdzięczy?”
  • 2
  • 0
5.09.2019

Ikea wystartowała z kampanią „Czym Tobie się odwdzięczy?”

Ikea wystartowała z kampanią będącą początkiem całorocznej linii kreatywnej. Potrzeby mieszkania czy domu niejednokrotnie stawiane są niemal na ostatnim miejscu listy priorytetów. Tymczasem marka skupia się na ukazaniu korzyści z inwestowania w urządzenie wnętrza. W produkty, które podnoszą codzienny komfort życia i sprawiają, że mieszkanie czy dom stają się miejscem prawdziwego odpoczynku. Wszystko to zgodnie z ideą „Wnętrze się odwdzięcza”.

Spot otwierający nowy rok katalogowy w Ikei to historia pokazująca, że nawet drobne produkty wyposażenia domu mogą znacząco wpłynąć na jakość naszego życia. Siła przyzwyczajeń i nawyków oraz codzienny pęd powodują, że często nie zwracamy uwagi na małe codzienne niedogodności domowego życia. Akceptujemy je bez sprzeciwu. W rezultacie nic nie zmieniamy.

Główni bohaterowie to para zastanawiająca się nad zakupem nowej pościeli do sypialni i zadająca sobie popularne pytanie: „po co mi to?”. Spot wykorzystuje przerysowaną postać nocnego krwiopijcy. Może on nas odwiedzić podczas kolejnej nieprzespanej nocy skutkującej tym, że „krew się w nas burzy”.

Kampania pokazuje więc, jak można tego uniknąć. Odpowiednio dobrany produkt jest w stanie przegonić nękające nas straszydła – przekonuje Ikea.

Kluczową częścią komunikacji jest spot dostępny online. Część produktowa to oddzielny materiał. Kampania rozpoczęła się 23 sierpnia, a działania wizerunkowe 1 września. Obejmą one kanały tradycyjne (TVC, OOH), Internet (w tym współpracę z influencerami) oraz sklepy marki.

Kreacja, strategia i koncept kreatywny: VMLY&R Poland. Agencja przygotowała także we współpracy z Facebook Creative Shop kampanię w mediach społecznościowych. Produkcją wideo zajęła się Makata.

Aktywacje z influencerami prowadzone są przez Hash.fm, a komunikacja PR przez Garden of Words. Zakup mediów do kampanii koordynuje dom mediowy Wavemaker.

  • Reżyser: Marcin Dubiniec
  • DOP: Maciej Sobieraj (Match & Spark)
  • Scenografia: Katarzyna Jaros Puzio (Ikea i Wojciech Zbroja, OdNiechcecia)
  • Postprodukcja: Lunapark Motion Arts Collective
  • Muzyka: Je Suis Un Reveur – Mazéas Renan, Sablier Dominique
  • Lektor: Marcin Kuc

5 września 2019

  • 0
  • 2
  • 0
  • 0
  • 0
5.09.2019

Procter & Gamble i National Geographic ze wspólnym serialem dokumentalnym o wyzwaniach, z jakimi mierzy się ludzkość

Powstał sześcioodcinkowy serial dokumentalny wyprodukowany przez National Geographic i Procter & Gamble we współpracy z Global Citizen i RadicalMedia. Podejmuje on temat najtrudniejszych wyzwań, z jakimi mierzy się ludzkość. W serialu występują m.in.: Hugh Jackman, Common, Usher, Rachel Brosnahan, Gayle King, Bonang Matheba, Darren Criss, Pharrell Williams, Uzo Aduba, Becky G oraz Priyanka Chopra Jonas.