Ikea uchyla drzwi do sypialni i nawiązuje współpracę ze stand-uperami
  • 3
  • 0
18.02.2019

Ikea uchyla drzwi do sypialni i nawiązuje współpracę ze stand-uperami

Ikea rozpoczęła kampanię skupioną wokół sypialni. Stawia w niej na humor oraz autoironię i nawiązuje współpracę ze stand-uperami.

Sypialnia jest fascynującym pomieszczeniem. Ma multum zastosowań, jest świadkiem wielu aktywności, z których sen jest oczywistą, ale nie najważniejszą – przekonuje szwedzka sieć. Pomieszczenie to zapewnia nam niezbędną prywatność. Jest pełne tajemnic, emocji, namiętności, o których nie rozmawia się otwarcie. W kampanii Ikea uchyla drzwi do sypialni i zdejmuje tabu dotyczące tej przestrzeni.

Do współpracy zostali zaproszeni polscy stand-uperzy i komicy. W kampanii wykorzystano prawdziwe historie, anegdoty i spostrzeżenia z użytkowania sypialni. Różnorodność stylu wypowiedzi oraz wachlarz doświadczeń życiowych zaproszonych artystów sprawia, że każdy z nich na swój sposób opowiada o życiu w domu, a w szczególności w sypialni – w pojedynkę lub w związku z partnerem.

Głównym nośnikiem przekazu marki stały się filmy zrealizowane podczas występów stand-uperów z sypialnią w tle. O autoironii Ikea nie zapomina również w spotach telewizyjnych, których narracja o życiu w domu prowadzona jest w sposób humorystyczny. Dzięki temu marka chce poruszyć nawet te najbardziej kontrowersyjne tematy dotyczące sypialni.

Działania to kolejna odsłona platformy „Niech żyje dom!”. Ma pokazać, że wszyscy mamy podobne problemy w domowej przestrzeni, a łatwiej się o nich rozmawia, gdy można się z nich nieco pośmiać. Ikei zależy na przełamaniu wizerunku sypialni jako miejsca zamkniętego i osobistego, służącego jedynie do spania i przechowywania ubrań.

Zdajemy sobie sprawę, jakim wyzwaniem w domu jest łączenie multifunkcjonalności z prywatnością – w sypialni szczególnie. Humor pozwala nam o tym mówić szczerze i otwarcie, a dzięki temu Ikea może zaproponować jeszcze lepsze rozwiązania będące odpowiedzią na prawdziwe potrzeby.

Sypialnia nie jest wyłącznie do spania i przechowywania ubrań, a dodatkowe aktywności mające w niej miejsce nie sprowadzają się wyłącznie do seksu. Wszyscy o tym wiemy i pora zacząć o tym otwarcie mówić w przestrzeni publicznej – mówi Karolina Szabłowska, external marketing communication manager Ikea Retail w Polsce.

Dystrybucja kluczowych elementów kampanii skupia się na YouTube i Facebooku. Materiały dotyczące występów stand-uperów oraz te wypracowane z komikami oraz influencerami będą pojawiały się cyklicznie do maja w specjalnym kanale marki „Ikea – z nogą w drzwiach”.

Poza aktywnością w Internecie marka przygotowała także komunikację skierowaną do telewizji. Dwa spoty – manifest kampanii oraz materiał produktowy – będą w emisji od lutego.

  • Kreacja: Saatchi & Saatchi IS
  • Reżyser: Piotr Onopa
  • DOP: Jakub Burakiewicz
  • Działania online: BlueIvy oraz AdRebellion
  • Aktywacje z influencerami: Hash.fm
  • Produkcja: Tank
  • Scenografia: Ikea
  • Postprodukcja: Coloroffon
  • Komunikacja PR: Garden of Words
 

18 lutego 2019

  • 0
  • 6
  • 0
  • 0
  • 0
18.02.2019

Czy można zrezygnować z plastiku? A może warto zastąpić go ekologicznymi zamiennikami? Dowiesz się na Targach Packaging Innovations

Gdzie znaleźć alternatywę dla popularnych nieekologicznych produktów? Okazja do poznania odpowiedzi na te pytania pojawi się już 2 i 3 kwietnia podczas 11. Międzynarodowych Targów Opakowań Packaging Innovations. W ramach strefy Ekopack zaprezentowane zostaną ekologiczne rozwiązania opakowaniowe. Eksperci wygłoszą zaś szereg wykładów dotyczących nowych regulacji i alternatywnych rozwiązań.