Firmy w Polsce niegotowe na kryzys. Kluczowe zarządzanie reputacją – badanie On Board Think Kong
  • 0
  • 3
24.01.2020

Firmy w Polsce niegotowe na kryzys. Kluczowe zarządzanie reputacją – badanie On Board Think Kong

Zdaniem prawie 95 proc. dyrektorów komunikacji w Polsce reputacja ma wpływ na wyniki finansowe i chroni markę w sytuacjach kryzysowych. Jednocześnie 44 proc. badanych przewiduje, że w ciągu trzech lat ich firmę może spotkać kryzys wizerunkowy – wynika z badania On Board Think Kong na temat zarządzania reputacją. Objęło ono dyrektorów komunikacji największych firm z dziesięciu sektorów gospodarki.

Bez żadnej przesady można powiedzieć, że krajowe firmy są niegotowe na kryzys. Jak pokazuje badanie, w tylko w czterech przedsiębiorstwach na 10 istnieje spisana strategia i plan działań kształtujących reputację.

Podobna liczba dyrektorów komunikacji uważa, że w ciągu najbliższych 2–3 lat ich firmę może spotkać kryzys reputacji, który może mieć wpływ na wyniki finansowe.

Liczba i tempo przekazywania informacji to największe wyzwanie, z którym w najbliższych latach będą mierzyły się osoby odpowiedzialne za komunikację w firmach. Tak odpowiedziała większość pytanych przez nas dyrektorów komunikacji.

Co 5. przyznał, że przez problemy z reputacją jego firma narażona była na spadek zaufania wśród konsumentów. Tyle samo zmierzyło się ze spadkiem atrakcyjności jako pracodawcy. Widać przy tym, że nadal wiele firm nie ma spisanej strategii zarządzania reputacją – mówi Katarzyna Reck, corporate communication w OBTK.

O badaniu
Badanie zostało przeprowadzone przez agencję On Board Think Kong między październikiem a grudniem 2019 r. Wzięli w nim udział dyrektorzy komunikacji lub marketingu największych firm z dziesięciu sektorów gospodarki. Cały raport z badania będzie dostępny wkrótce na stronie www.obtk.pl.

  • 3
Firmy w Polsce są niegotowe na kryzys szkodzący reputacji

Firmy w Polsce są niegotowe na kryzys szkodzący reputacji

Firmy w Polsce są niegotowe na kryzys szkodzący reputacji
Firmy w Polsce są niegotowe na kryzys szkodzący reputacji

24 stycznia 2020

23 stycznia 2020