UOKiK nakłada na Dino karę za niezgłoszenie koncentracji
  • 0
  • 1
24.01.2020

UOKiK nakłada na Dino karę za niezgłoszenie koncentracji

Sieć supermarketów Dino Polska przejęła bez zgody część mienia spółki Domex-Kuśnierek. UOKiK nałożył na spółkę karę finansową. Sankcja wyniosła 100 tys. zł.

21 grudnia 2019 r. właściciel Dino zgłosił do UOKiK zamiar nabycia części mienia należącego do Domex-Kuśnierek – 12 sklepów. We wniosku spółka poinformowała, że przewidziała 3 etapy tej transakcji:

  • nabycie nieruchomości,
  • wynajęcie jej spółce Domex-Kuśnierek,
  • po uzyskaniu zgody prezesa UOKiK przejęcie materialnych i niematerialnych składników tych sklepów.

Urząd uznał, że już w dniu złożenia wniosku spółka Dino Polska była właścicielem 12 sklepów prowadzonych na podstawie najmu przez Domex-Kuśnierek. Mieściły się one w: Koźminku, Rudnej, Nowym Miasteczku, Grębocicach, Siedlcu, Gołaszynie, Osiecznej, Lipnie, Żerkowie, Jutrosinie, Prusicach i Krzywiniu. Ponadto na podstawie umowy franczyzowej Dino kształtowało ceny sprzedawanych towarów oraz warunki dostawy i sprzedaży.

Sieć Dino Polska nabyła te sklepy bez wymaganej uprzedniej zgody organu antymonopolowego. Za naruszenie prawa ochrony konkurencji urząd nałożył na spółkę karę finansową w wysokości 100 tys. zł. Od decyzji spółce przysługuje odwołanie do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Zgodnie z przepisami transakcja podlega zgłoszeniu do UOKiK, jeżeli biorą w niej udział przedsiębiorcy, których łączny obrót w roku poprzedzającym przekroczył 1 mld euro na świecie lub 50 mln euro w Polsce. Kara za niezgłoszenie zamiaru koncentracji wynosi do 10 proc. obrotu przedsiębiorcy osiągniętego w roku poprzedzającym wydanie decyzji.

Samodzielne przeprowadzenie koncentracji bez uzyskania zgody Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów jest naruszeniem przepisów ustawy antymonopolowej.

  • 1
Brother

Brother dobrowolnie poddał się karze

23 stycznia 2020

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
23.01.2020

Raport „Global Marketing Trends 2020” firmy Deloitte

Firma Deloitte przeprowadziła rozmowy z ponad 80 ekspertami z całego świata. Pozwoliło to wskazać 7 kluczowych trendów, które trzeba będzie uwzględnić w ciągu kolejnych 18–24 miesięcy, aby zachować wrażliwość na czynnik społeczny i ludzki. Raport „Global Marketing Trends 2020” łączy wyniki nowo przeprowadzonych badań, wnioski z przeglądu literatury fachowej oraz historie firm z różnych branż.