Reputacja stanowi 63% wartości rynkowej przedsiębiorstwa. Badanie firmy Weber Shandwick
  • 0
  • 2
21.01.2020

Reputacja stanowi 63% wartości rynkowej przedsiębiorstwa. Badanie firmy Weber Shandwick

Według badania przeprowadzonego przez Weber Shandwick reputacja ma coraz większe znaczenie. Staje się jednym z najważniejszych czynników wpływających na wyniki finansowe przedsiębiorstw. Zdaniem ankietowanych przedstawicieli wyższych kadr kierowniczych stanowi średnio 63% wartości rynkowej ich przedsiębiorstw. 91% badanych twierdzi, że ma istotne znaczenie dla kierownictwa najwyższego szczebla. Dotyczy to zwłaszcza spółek notowanych na giełdzie oraz firm o międzynarodowym zasięgu.

W badaniu „The State of Corporate Reputation in 2020: Everything Matters Now” poza reputacją przyjrzano się również takim obszarom, jak kultura korporacyjna, aktywizacja osób zarządzających oraz pracowników, a także zarządzanie ryzykiem i sytuacją kryzysową.

Coraz więcej czynników ma wpływ na reputację. Wszystkie są tak samo ważne
Połowa ankietowanych, poproszona o ocenę 23 czynników, które mogą mieć wpływ na reputację przedsiębiorstwa, przyznała, że wszystkie mają istotne znaczenie. Przyznano im w skali od 1 do 10 (10 oznacza „ma istotny wpływ”) oceny od 8 do 10 punktów.

Ten brak rozróżnienia pokazuje, że firmy nie mogą koncentrować się już wyłącznie na kilku wybranych aspektach. Obecnie przedsiębiorstwa powinny brać pod uwagę szereg różnych czynników, traktując wszystkie jako równie istotne. To czynniki takie jak jakość pracowników i produktów, poprzez wyniki finansowe i kulturę korporacyjną, aż po etykę i wartości.

Reputacja stanowi 63% wartości rynkowej przedsiębiorstwa. Badanie firmy Weber Shandwick

Zarządzanie reputacją, a w szczególności działania mające na celu jej ochronę, wymagają więc czujności i ostrości widzenia. Spośród globalnych menedżerów, którzy przyznali, że w ciągu ostatnich 2–3 lat ich firmy doświadczyły kryzysu i wpłynął on negatywnie na ich reputację, 76% stwierdziło, że można mu było zapobiec.

Pomiar i komunikacja reputacji
Według 91% badanych reputacja ma istotne znaczenie dla zarządów firm. Ponad połowa uważa, że jest ona dla nich nawet bardzo ważna. Jednocześnie 71% respondentów potwierdziło, że zarząd przedsiębiorstwa mierzy lub monitoruje reputację firmy. Najczęściej wykorzystywane narzędzia to:

  • badania satysfakcji i zaangażowania pracowników (47%),
  • wyniki sprzedażowe i finansowe (45%),
  • badania wśród interesariuszy (40%),
  • nagrody i udział w rankingach branżowych (37%),
  • oceny, recenzje oraz wzrost liczby nowych klientów (36%).

Nie dziwi więc, że coraz częściej temat zarządzania reputacją pojawia się w komunikacji ze strony zarządu. 69% respondentów potwierdziło, że w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy reputacja była omawiana przez kierownictwo wyższego szczebla w komunikacji z pracownikami. W spółkach notowanych na giełdzie temat omawiano w komunikacji z akcjonariuszami (57%).

Rośnie znaczenie komunikowania wartości firmy. 79% badanych menedżerów jest zdania, że istotny wpływ na to, jak postrzegana jest firma, ma to, czy CEO komunikuje wartości przedsiębiorstwa.

Raport „The State of Corporate Reputation in 2020: Everything Matters Now” w języku angielskim dostępny jest na stronie www.webershandwick.co.uk.

O badaniu
Weber Shandwick zrealizował badanie we współpracy z KRC Research. Wzięło w nim udział ponad 2 tys. przedstawicieli średnich i wyższych kadr kierowniczych z 22 krajów. Były wśród nich m.in. USA, Kanada, Wielka Brytania, Niemcy, Francja, Hiszpania, Australia, Japonia czy Brazylia.

  • 1
Reputacja stanowi 63% wartości rynkowej przedsiębiorstwa. Badanie firmy Weber Shandwick

Reputacja stanowi o wartości rynkowej przedsiębiorstwa

21 stycznia 2020

20 stycznia 2020

  • 3
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
20.01.2020

Gdzie spotkali się Kendall Jenner i Sokół? Zestawienie YouTube Ads Leaderboard 2019

Reklama polskiej marki Reserved z modelką Kendall Jenner zajęła pierwsze miejsce w zestawieniu YouTube Ads Leaderboard za cały 2019 r. Drugie miejsce na podium należy do spotu promującego Samsunga Galaxy Note 10, w którym raper i przedsiębiorca Wojciech Sosnowski, czyli Sokół, odbywa „Bardzo ważne spotkanie”. Zeszłoroczne podium zamyka wideo z cyklu „Szef i reszta” Pracuj.pl.