Budweiser z okazji Dnia Kobiet przerobił reklamy sprzed lat
  • 0
  • 4
15.03.2019

Budweiser z okazji Dnia Kobiet przerobił reklamy sprzed lat

Marka Budweiser w Dzień Kobiet zamieściła reklamy w popularnych amerykańskich dziennikach. Są to kreacje z lat 50. i 60. XX w., które przystosowane zostały do współczesnych realiów.

Na warsztat Budweiser wziął reklamy prasowe z 1956, 1958 i 1962 r. Wszystkie te kreacje można by dziś nazwać seksistowskimi. Ukazują bowiem kobiety w stereotypowy sposób – jako szczęśliwe panie domu, które z uśmiechem nalewają swoim mężom piwo.

Na stronach pism „The New York Times”, „Chicago Tribune” i „L.A. Times” obok reklam sprzed ponad pół wieku pojawiły się współczesne wersje. Na przykład w reklamie z 1956 r. zasadniczo zmieniła się też rola samego piwa. Nie jest ono już środkiem do zaspokojenia męskich potrzeb, ale źródłem przyjemności kobiet.

Reklama z 1958 r. ukazuje majsterkującego mężczyznę oraz kobietę, która nalewa mu piwo. W kreacji z 2019 r. oboje zajmują się pracą i wspólnie piją piwo oraz zajadają się z pizzą. W reklamie z 1962 r. zadowolona kobieta gotuje, a jej mąż trzyma w ręku kufel. W nowej wersji kobieta rozpakowuje zamówiony posiłek. Towarzyszy jej pies.

Marka przy tej kampanii współpracowała z organizacją „See her”, która stawia sobie za cel zmianę postrzegania kobiet oraz ich portretowania w reklamie i mediach. Kreacje zostały przygotowane we współpracy z agencją VaynerMedia i trzema ilustratorkami.

Źródło: www.adweek.com

  • 4
 

15 marca 2019