„W Biblii to o tym w ogóle nie napisano” – Piotr Fronczewski w kampanii ZDM jako Święty Piotr
  • 2
  • 0
4.10.2019

„W Biblii to o tym w ogóle nie napisano” – Piotr Fronczewski w kampanii ZDM jako Święty Piotr

Kampania „Obudź się! Uwaga = życie” Zarządu Dróg Miejskich w Warszawie ma na celu poprawę bezpieczeństwa seniorów na warszawskich drogach. W spocie Piotr Fronczewski ma ocenić, czy starsza kobieta może pójść do Nieba. Niestety, zbyt wiele razy przechodziła przez ulicę w miejscach niedozwolonych.

Niesforną staruszkę gra Krystyna Tkacz.

W drugim spocie Gang Seniorów walczy z krnąbrnym młodym człowiekiem, który jeżdżąc nieprzepisowo, wciąż niemal doprowadza do wypadku.

Ubiegłoroczne statystyki opublikowane przez ZDM pokazały, że osoby po 60. roku życia to grupa najbardziej narażona na ryzyko wypadku. W 2018 r. najczęstszymi przyczynami wypadków z udziałem pieszych-seniorów na warszawskich drogach są nieudzielenie pierwszeństwa na przejściu dla pieszych (60,3 proc.) i nieprawidłowe cofanie pojazdów (16,8 proc.). Seniorzy najczęściej przyczyniają się do wypadków, przekraczając jezdnię w miejscu niedozwolonym (14 proc.).

– Najnowsza statystyka wypadków z udziałem pieszych za 2019 r., przygotowana przez Biuro Polityki Mobilności i Transportu, jest również alarmująca. Liczba śmiertelnych wypadków z udziałem pieszych w Warszawie utrzymuje się na podobnym poziomie w porównaniu do ubiegłego roku, ale w skali kraju jest wyższa niż rok temu. Wypadki z pieszymi na stołecznych drogach to ponad połowa ogólnej liczby wypadków w 2019 r. –
mówi Michał Domaradzki, dyrektor Biura Polityki Mobilności i Transportu.

W kampanii wykorzystane zostaną narzędzia komunikacyjne umożliwiające dotarcie do kierowców i seniorów. To nie tylko działania medialne i spoty, lecz także długofalowe działania: spotkania na uniwersytetach trzeciego wieku czy w klubach seniora. Dużą rolę odrywa także Kościół. Za pośrednictwem warszawskich parafii ZDM będzie informował seniorów o zagrożeniach na drodze.

Działania w ramach kampanii przewidziane są do końca lutego 2020 r. Strona kampanii: www.kampaniaobudzsie.pl.

DR

2 tygodnie temu

Proponuję spot dla młodych rozjeżdżających hulajnogami seniorów na chodnikach.

 

4 października 2019

3 października 2019