Animowany mural promuje buty Ozweego marki Adidas
  • 1
  • 21
19.08.2019

Animowany mural promuje buty Ozweego marki Adidas

W Warszawie przy ul. Chmielnej i Jaworzyńskiej można zobaczyć murale promujące model Ozweego marki Adidas. Malowanie jednego z nich stało się okazją do stworzenia wyjątkowej animacji.

Murale reklamowe oprócz tego, że pojawiają się w przestrzeni miejskiej, wykorzystywane są przez marki do promocji w mediach cyfrowych. Zazwyczaj służy temu samo zdjęcie muralu. Adidas postawił jednak na stworzenie dodatkowej animacji w trakcie jego malowania. Nie jest to zwykły making of, czyli film pokazujący pracę artystów, lecz osobna kreacja przeznaczona do prezentacji w kanałach cyfrowych marki. Poszczególne klatki, które tworzą animowany mural, uzyskuje się przez przemalowywanie fragmentów malowidła – lub całego dzieła.

Adidas w sierpniu wprowadził do sprzedaży buty do biegania Ozweego, wzorowane na modelu popularnym w latach 90. Nawiązuje w ten sposób do nostalgii za minioną epoką. Oprócz samej reklamy marka stworzyła animację, która podkreśla wyjątkowość premiery tego modelu obuwia.

Artyści z Good Looking Studio na początku sierpnia pracowali nad muralem przy ul. Jaworzyńskiej w Warszawie. Jednocześnie tworzyli poszczególne klatki do projektowanej animacji.

 

– Jesteśmy zadowoleni, że taka marka jak Adidas decyduje się na zrobienie dodatkowej animacji w formie GIF. To coś świeżego, niecodziennego, co pozwala rozszerzyć zasięg i przedłużyć żywotność muralu w internecie. Ludzie chętnie oglądają takie treści, zwłaszcza że nie zostało to jeszcze szeroko wykorzystane w content marketingu – mówi Piotr Ruszkowski, creative director w Good Looking Studio.

  • 11

Drugi mural można zobaczyć w Warszawie przy ul. Chmielnej.

 

  • 9

 

Najsłynniejszy animowany mural powstał w ramach współpracy marki Ballantine’s z Insą. Jest to artysta tworzący GIF-iti (graffiti ujęte w animację w postaci pliku GIF). Ogromny mural malowany na ziemi w Rio de Janeiro był fotografowany przez satelitę.

Ozweego to model wprowadzony przez firmę Adidas w 1996 r. Jego kolejne wersje powstałe do 2000 r. cieszyły się wielką popularnością. W 2013 r. limitowaną wersję tego modelu obuwia przygotował Raf Simons, belgijski projektant mody pracujący dla Christiana Diora i Calvina Kleina. W sierpniu 2019 r. Adidas wprowadził do kolekcji modele wzorowane na Ozweego 3 z 1998 r., nawiązując do nostalgii za latami 90.

19 sierpnia 2019