„Kraków. Napij się wódki z przyjacielem”. Miasto zajęło stanowisko w sprawie spotu American Airlines
  • 0
  • 1
19.08.2019

„Kraków. Napij się wódki z przyjacielem”. Miasto zajęło stanowisko w sprawie spotu American Airlines

Plaże w Tel Awiwie, rejsy po Dunaju w Budapeszcie, egzotyczny targ w Casablance i spektakl marionetkowy w Pradze. A w Krakowie? Wódka z przyjacielem. Miasto zajęło stanowisko w sprawie kontrowersyjnej reklamy American Airlines.

W internetowym spocie American Airlines wystąpił Vasu Raja, wiceprezes ds. siatki połączeń. Zaprezentował nowe kierunki na 2020 r. Wśród nich są Tel Awiw, Casablanca, Budapeszt, Praga i Kraków.

Przewoźnik zachwala w reklamie te miasta. W Tel Awiwie kusi pięknymi plażami, w Budapeszcie rejsem po Dunaju. W Pradze zachęca do odwiedzenia marionetkowego teatru, a w Casablance targu, na którym znaleźć można aromatyczne przyprawy.

Do Krakowa zdaniem American Airlines warto przylecieć, by… napić się wódki z przyjacielem. Takie ujęcie zbulwersowało zarówno część mieszkańców, jak i miejskie władze. Ubolewanie wyraził Robert Piaskowski, doradca prezydenta Jacka Majchrowskiego ds. kultury i dziedzictwa.

W krótkim oświadczeniu podkreślono, że Kraków to wyjątkowe miejsce UNESCO z bogatą ofertą kulturalną. Zarzucono też firmie, że słabo się przygotowała, posługując się stereotypowymi wyobrażeniami o naszym kraju.

Oświadczenie zamieszczone w Internecie:
Koncepcja promocji nowego połączenia lotniczego do Krakowa, która znalazła swój wyraz w spocie American Airlines, absolutnie nie wpisuje się w politykę turystyczną i promocyjną Krakowa. Miasto to jest postrzegane jako wyjątkowe miejsce UNESCO, przyciągające co roku licznych turystów, którzy w czasie swojego pobytu korzystają z bogatej oferty kulturalnej Krakowa.

Kraków to jednocześnie nowoczesne centrum akademickie, które oferuje bogatą ofertę usług konferencyjnych i medycznych. To miasto, w którym na bazie dziedzictwa kulinarnego, produktów regionalnych i filozofii slow food rozwija się nowoczesna gastronomia. Doceniła to Europejska Akademia Gastronomiczna, która nadała Krakowowi tytuł Europejskiej Stolicy Gastronomicznej 2019 roku.

Te fakty zostały pominięte przez specjalistów od reklamy tej linii lotniczej, którzy słabo przygotowali się do tego zadania, posługując się stereotypowymi wyobrażeniami o naszym kraju sprzed lat. Bardziej jednak smuci niska ocena preferencji własnych klientów przez marketingowców American Airlines. Szkoda, że na takim potencjale projektowany jest rozwój tego przewoźnika.

Kraków, miasto UNESCO, Europejska Stolica Kultury roku 2000, tegoroczna Stolica Kultury Gastronomicznej, miejsce gościnne, zaprasza do odwiedzin.

Dziennikarze „Business Insider Polska” poprosili o odpowiedź American Airlines. Linie lotnicze tłumaczą, że spot to jedynie element większej kampanii. Ponadto przekonują, że na swojej stronie WWW zamieściły specjalną sekcję poświęconą nowym połączeniom. W niej przeczytać można, że w Krakowie najlepiej zobaczyć Wawel, Rynek Główny, a także spróbować wódki.

  • 1

Vasu Raja w spocie American Airlines

S.

4 tygodnie temu

Heh..

 

19 sierpnia 2019

16 sierpnia 2019