Grupa 3 z nową strategią i systemem identyfikacji wizualnej
  • 0
  • 4
14.08.2019

Grupa 3 z nową strategią i systemem identyfikacji wizualnej

Początkiem sierpnia tego roku Grupa 3, krakowska agencja z ponad 20-letnim doświadczeniem na rynku, wdrożyła nowy system identyfikacji wizualnej i strategię komunikacji. Zmieniona szata graficzna i nowa strona internetowa to pierwsze kroki we wprowadzanych zmianach.

Grupa 3 jest agencją full service działającą w obszarze kampanii BTL, brandingu, digitalu, promocji konsumenckich, social media oraz wideomarketingu. Impulsem do zmiany dotychczasowej identyfikacji stały się zmiany strukturalne zachodzące wewnątrz firmy.

Główne cele to:

  • zwiększenie rozpoznawalności,
  • stworzenie tożsamości odzwierciedlającej dynamiczny rozwój agencji.

Jako punkt wyjścia do zbudowania nowego brand booka przyjęty został trójkąt z logotypu firmy.

  • 1

Zakres działania agencji oraz logo zostają takie same. Zmiana dotyczy w głównej mierze typografii oraz kolorystyki. Jest widoczna na oficjalnej stronie firmy: www.grupa3.com.pl, wkrótce również zostanie wprowadzona w kanałach social media i akcydensach.

  • 4

Od teraz agencja będzie posługiwać się geometrycznym, bezszeryfowym fontem Poppins. Jest on dziełem Jonna Pinhorna i Ninada Kale z Indian Type Foundry. Ich prace wykorzystywane są przez marki takie jak Apple, Sony czy Google. Obecna kolorystyka, oparta na czerni i bieli, została uzupełniona o miedź oraz kolory pomocnicze: pomarańczowy, niebieski i granatowy.

– Miedź charakteryzuje się dużą trwałością oraz walorami estetycznymi. Według wierzeń ludowych przyciąga miłość i pomaga budować pozytywne relacje z ludźmi. Kruszec ten jest z powodzeniem wykorzystywany w wielu dziedzinach życia, m.in. w medycynie, infrastrukturze miast czy w gospodarstwach domowych.

Tym samym doskonale wpisuje się w DNA marki. Odzwierciedla tożsamość i najważniejsze wartości agencji:

  • CRM – budowanie trwałych relacji z klientami, którzy współpracują z naszą agencją średnio aż przez 9 lat (dotychczasowy rekord to 18),
  • know-how – doświadczenie i wieloletnią obecność na rynku (we wrześniu tego roku firma będzie obchodzić 22. rocznicę istnienia),
  • full service – szeroki zakres kompetencji oraz bogate portfolio klientów i podwykonawców (ich lista nieustannie rośnie i jest dostępna na naszej nowej stronie WWW)

– mówi Wojciech Jachimczuk, dyrektor kreatywny agencji Grupa 3.

Trójkąt z logotypu posłużył także do:

  • zaprojektowania strony internetowej – stąd widoczne podziały na 3 w architekturze informacji,
  • stworzenia nowej strategii komunikacji.

Omne trium perfectum (z łac. wszystko co potrójne jest doskonałe) to nowy claim spójny z filozofią firmy. Każdy projekt jest w niej bowiem realizowany na bazie trzech komplementarnych elementów: strategii, kreacji i relacji.

14 sierpnia 2019