5 technologicznych trendów, które zmienią produkcję reklam
  • 0
  • 0
11.01.2019

5 technologicznych trendów, które zmienią produkcję reklam

Marki, agencje i studia produkcyjne ciągle poszukują nowych, wartościowych dla siebie technologii i kanałów. Oto 5 nowych rozwiązań, które mogą zmienić sposób, w jaki firmy myślą o produkcji reklam.

5 technologicznych trendów omówił podczas kończących się w Las Vegas targów CES 2019 James Digby Jones, dyrektor londyńskiego studia produkcyjnego Saddington Baynes.

1. Drony oferują świeżą perspektywę
Drony pomagają twórcom filmów stosunkowo łatwo dotrzeć do nieosiągalnych dotąd lokalizacji. Zapewniają zupełnie nową, zachwycającą perspektywę.

Dodanie do tego możliwości filmowania w 4K i nieskompresowanych formatach sprawia, że drony stają się niesamowitym narzędziem produkcji filmowej. Najnowsze urządzenia są też wyposażone w sztuczną inteligencję. Dzięki temu są zdolne do podążania zaprogramowaną ścieżką lotu, śledzenia obiektu i rejestrowania szerokich ujęć otoczenia bez ciągłego wprowadzania danych.

2. AR potrafi rozszerzać ujęcia
Dzięki augmented reality (AR) można nakładać treści cyfrowe na rzeczywisty obraz, często za pomocą tylko smartfona. W produkcji filmowej te możliwości są zwielokrotnione. Akcję na żywo oraz elementy grafiki komputerowej można śledzić tak, jakby występowały obok siebie.

Postaci i otoczenie mogą być ustawiane za pomocą przesunięcia palcem. Wystarczy odpowiednio ustawić je na planie kamery, by w finalnym ujęciu wszystkie elementy obrazu do siebie pasowały. W efekcie twórca filmu może poruszać się w de facto pustym studio, trzymając w rękach zwykły tablet.

3. Łączenie akcji na żywo i grafiki komputerowej
Aby łączyć grafikę komputerową (CG) z akcją na żywo, twórca musi mieć do dyspozycji wiele rozwiązań technologicznych. Znalezienie green screenu to dopiero początek. Sprzęt i oprogramowanie stały się jednak na tyle zaawansowane, że mogą zastąpić każde ujęcie wersją CG.

Dzięki wykorzystaniu możliwości integracji elementów grafiki komputerowej z akcją na żywo twórcy mogą z powodzeniem działać na najrozmaitszych platformach w dzisiejszej erze multimediów. Eksperymentując z powszechnie dostępnymi technologiami, będą produkować dla marek treści, które w innym wypadku wymagałyby hollywoodzkich budżetów.

4. Ulepszanie rzeczywistości dzięki geometrii 3D
Na przecięciu opisanych wyżej trendów kryje się kolejne obiecujące rozwiązanie. Realne fotografie można będzie rzutować na modele 3D. Oznacza to zupełnie nowy poziom możliwości wprowadzania cyfrowych zmian.

Do statycznych fotografii można będzie dodać ruch. W obrazie uchwyconym z modelu 3D oraz z wielu miejsc jednocześnie możliwe będzie kreowanie dynamicznych sekwencji. Postaci zaczną się poruszać, a scena będzie pokazywana zarówno w szerokich ujęciach, jak i w zbliżeniach.

5. Renderowanie w czasie rzeczywistym przynosi ogromne oszczędności
Technologie real-time znakomicie pozwalają oszczędzać środki. Są one motorem gier AAA takich jak „Fortnite”, ale i stanowią potężne narzędzie w produkcji.

Renderowanie ujęć normalnie pochłania bardzo dużo czasu, wysiłku i pieniędzy. Tymczasem silniki do gier renderują materiał na bieżąco, z natychmiastowym rezultatem. Można wykonywać kolejne iteracje ujęcia bez ciągłego ponownego renderowania. Dzięki temu pozostaje więcej czasu na twórcze eksperymenty, które pomagają osiągnąć doskonałe efekty wizualne.

Źródło: www.campaignlive.co.uk

Janusz Kamiński

6 dni temu

Świat idzie do przodku. ;)

11 stycznia 2019