300 mln zł zainwestowane w reklamę branży farmaceutycznej. Raport IMM
  • 0
  • 4
13.05.2019

300 mln zł zainwestowane w reklamę branży farmaceutycznej. Raport IMM

Instytut Monitorowania Mediów zbadał wydatki reklamowe branży farmaceutycznej w kwietniu 2019 r. Branża ta ogółem przeznaczyła 311,6 mln zł na reklamę w mediach tradycyjnych. W raporcie uwzględniono marki o największych wydatkach reklamowych oraz typy najczęściej reklamowanych produktów.

Telewizja z najwyższymi budżetami reklamowymi
Branża farmaceutyczna największe budżety przeznaczyła na reklamę w telewizji. Było to ponad 199,3 mln zł. W reklamę radiową zainwestowano 73,8 mln zł. Najmniejsze kwoty przeznaczono na reklamę w prasie – 38,4 mln zł.


Źródło: Instytut Monitorowania Mediów

Poniedziałek najpopularniejszym dniem na reklamę
W kwietniu największe budżety reklamowe lokowane były w poniedziałki. Wyniosły w sumie 65,2 mln zł. Najniższe wydatki reklamowe zostały zanotowane w soboty – około 30 mln zł.


Źródło: Instytut Monitorowania Mediów

Marki farmaceutyczne o największych wydatkach reklamowych
W kwietniu marka Ibum zainwestowała największe kwoty w reklamy – ponad 14 mln zł. Na kolejnych miejscach znalazły się: Molekin (9,3 mln zł), Ibuprom (7 mln zł), Ketonal (6,6 mln zł) oraz Mel (4,9 mln zl).


Źródło: Instytut Monitorowania Mediów

Typy reklamowanych produktów
W kwietniu 2019 r. najwyższe budżety w branży farmaceutycznej zostały przeznaczone na reklamy środków przeciwbólowych (21 proc.) oraz suplementów diety (10 proc.). Inwestowano również w promocję m.in. środków na przeziębienie, preparatów pielęgnacyjnych, środków wspomagających trawienie, a także preparatów na stawy.


Źródło: Instytut Monitorowania Mediów

O badaniu
Raport został opracowany na podstawie danych z monitoringu reklam Admonit IMM. Obejmuje okres od 1 do 30 kwietnia 2019 r. Badanie dotyczy reklam opublikowanych w prasie oraz wyemitowanych w radiu i telewizji. Wydatki prezentowane w raporcie podawane są według oficjalnych cenników netto poszczególnych mediów.

13 maja 2019

  • 0
  • 4
  • 0
  • 0
  • 0
13.05.2019

Fronczewski, Zamachowski, Holland, Ferency, Tym, Kędzierski i Wieniu żałują, że nie są z Wielkopolski. Spot wyborczy Michała Wawrykiewicza

„Szkoda, że nie jestem z Wielkopolski” – żałują m.in. Piotr Fronczewski, Zbigniew Zamachowski, Agnieszka Holland, Stanisław Tym, Adam Ferency, Magdalena Schejbal, Piotr Zelt, Piotr Kedzierski i Wienio. Jak deklarują, gdyby byli, głosowaliby w wyborach do PE na Michała Wawrykiewicza, adwokata, współtwórcę inicjatywy „Wolne sądy”. W maju ruszyła kampania teaserowa pod hasłem „Szkoda, że nie jestem z Wielkopolski”.