Tworzysz profile klientów w programie lojalnościowym? Pamiętaj o RODOTworzysz profile klientów w programie lojalnościowym? Pamiętaj o RODOTworzysz profile klientów w programie lojalnościowym? Pamiętaj o RODOTworzysz profile klientów w programie lojalnościowym? Pamiętaj o RODO
Jak tworzyć profile klientów zgodnie z prawem? (fot. Pixabay)

Tworzysz profile klientów w programie lojalnościowym? Pamiętaj o RODO

Tworzysz profile klientów w programie lojalnościowym? Pamiętaj o RODO

Maciej Bednarek

-

specjalista z zakresu prawa ochrony danych osobowych, Kancelaria Adwokacka Pałucki & Szkutnik

Maciej Bednarek

specjalista z zakresu prawa ochrony danych osobowych, Kancelaria Adwokacka Pałucki & Szkutnik

Specjalizuje się w prawie ochrony danych osobowych, prawie budowlanym, prawie pracy, regulacjach odnoszących się do branży e-commerce. Jest członkiem stowarzyszenia SABI oraz świadczy usługi inspektora ochrony danych osobowych.

Filip Zajdel

-

współzałożyciel i business development manager, Spartavity

Filip Zajdel

współzałożyciel i business development manager, Spartavity

Od 2008 r. zajmuje się programami lojalnościowymi i projektami CRM. Pracował w firmach konsultingowych i IT, w których odpowiedzialny był za doradztwo koncepcyjne w zakresie lojalności klientów oraz za zespoły specjalistów zajmujących się budową i realizacją programów lojalnościowych dla wielu branż (paliwowej, odzieżowej, FMCG, dermo oraz B2B). Od 2014 r. w Spartavity zajmuje się strategią i sprzedażą platformy Sparta Loyalty. Brał udział w projektach wdrożeniowych systemów lojalnościowych oraz kart podarunkowych dla takich firm, jak The Body Shop, Briju, Gatta, New Balance, Kazar, iDream, Taranko.

Klienci chętniej korzystają z ofert sprzedawców, od których dostają promocje dopasowane do swoich potrzeb – wynika z badania Accenture Interactive. W przygotowaniu takich ofert pomaga profilowanie, dostępne dziś także w programach lojalnościowych. Jak korzystać z niego zgodnie z prawem?

Rozważania na temat profilowania warto rozpocząć od odróżnienia tego procesu od segmentacji. Ta druga zazwyczaj opiera się na cyklu życia klienta. Pozwala on przyporządkować konsumentów do konkretnych grup: klientów, którzy dokonali pierwszego zakupu, klientów powracających, klientów, którzy od dłuższego czasu nie kupili niczego itd.

Do każdej z tych grup marka może kierować odmienne komunikaty, zachęcając jej przedstawicieli do dalszych zakupów lub powrotu do sklepu.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się

Rejestracja