Klienci chętniej korzystają z ofert sprzedawców, od których dostają promocje dopasowane do swoich potrzeb – wynika z badania Accenture Interactive. W przygotowaniu takich ofert pomaga profilowanie, dostępne dziś także w programach lojalnościowych. Jak korzystać z niego zgodnie z prawem?Rozważania na temat profilowania warto rozpocząć od odróżnienia tego procesu od segmentacji. Ta druga zazwyczaj opiera się na cyklu życia klienta. Pozwala on przyporządkować konsumentów do konkretnych grup: klientów, którzy dokonali pierwszego zakupu, klientów powracających, klientów, którzy od dłuższego czasu nie kupili niczego itd.
Do każdej z tych grup marka może kierować odmienne komunikaty, zachęcając jej przedstawicieli do dalszych zakupów lub powrotu do sklepu.
Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie
Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do4915 artykułów, newslettera
oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.
Podobał Ci się artykuł?
Wesprzyj naszych redaktorów i dziennikarzy, stawiając dużą czarną.