Szum medialny – co to jest i jak uniknąć jego szkodliwego wpływuSzum medialny – co to jest i jak uniknąć jego szkodliwego wpływuSzum medialny – co to jest i jak uniknąć jego szkodliwego wpływuSzum medialny – co to jest i jak uniknąć jego szkodliwego wpływu
Dbanie o higienę informacyjną nie jest łatwe, ale warto się jej nauczyć (fot. Lisa Fotios/Pexels)

Szum medialny – co to jest i jak uniknąć jego szkodliwego wpływu

Szum medialny – co to jest i jak uniknąć jego szkodliwego wpływu
Anna Miotk

Anna Miotk

-

Anna Miotk

Anna Miotk

Dyrektor ds. komunikacji w firmie Polskie Badania Internetu. Pracuje również jako nauczyciel akademicki w Instytucie Dziennikarstwa i Edukacji Medialnej UKSW. Doktor nauk humanistycznych w zakresie nauki o polityce, ukończyła studia magisterskie z socjologii na Uniwersytecie Gdańskim. Prowadzi szkolenia z zakresu marketingu i PR. Autorka książek „Badania w public relations”, „Skuteczne social media”, niedawno wydanej książki „Nowy PR”, licznych publikacji w mediach branżowych oraz bloga www.annamiotk.pl.

Szum medialny to ciekawe i fascynujące zjawisko. Można mu łatwo ulec i popaść w lęki, jeśli nie jest się go świadomym. Dlatego warto wiedzieć, co to za zjawisko i jaki może mieć wpływ na każdego z nas. O tym właśnie jest ten tekst.

Po raz pierwszy zetknęłam się z szumem medialnym w 2008–2009 roku. Jesienią 2008 zaczął się kryzys na rynku hipotecznym w Stanach Zjednoczonych. Polskie media straszyły wtedy rozlaniem się tego kryzysu na cały świat i wieszczyły negatywne konsekwencje dla polskiej gospodarki. Ta histeria mediów doprowadziła wtedy do realnych konsekwencji:

wstrzymywania kontraktów,
szukania oszczędności za wszelką cenę,
zwolnień.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się

Rejestracja