Pozostać człowiekiem w trudnych czasachPozostać człowiekiem w trudnych czasachPozostać człowiekiem w trudnych czasachPozostać człowiekiem w trudnych czasach
Nie można zapominać, czym jest marka dla konsumentów (fot. Marketing przy Kawie)

Pozostać człowiekiem w trudnych czasach

Pozostać człowiekiem w trudnych czasach
Jacek Szlak

Jacek Szlak

-

redaktor naczelny, Marketing przy Kawie

Jacek Szlak

Jacek Szlak

redaktor naczelny
Marketing przy Kawie

Od 1997 r. zajmuje się marketingiem zarówno od strony praktycznej, jak i teoretycznej. Od 2003 r. prowadzi serwis Marketing przy Kawie. Publicysta zajmujący się komunikacją marketingową i sztuką reklamy. Obserwator nowych zjawisk w kulturze masowej, marketingu i nowych mediach. Wykładowca studiów podyplomowych z zakresu reklamy internetowej, content marketingu i storytellingu. Jeden ze współautorów książki „Praktyka brandingu” oraz autor książki „Opowieści w marketingu”.

Jak przygotować się na nadchodzące lata? Czy włączać się w zmiany społeczne, czy prowadzić business as usual? I co obecnie znaczy „as usual”? Skoro zmiany przyspieszają, klienci uczą się w trybie awaryjnym nowych zachowań, nowych kryteriów podejmowania decyzji – czy w takim świecie można liczyć na jakąś stałość?

Żyjemy w niepewnych, turbulentnych czasach VUCA. Do władzy dochodzi pokolenie Z, którego nie rozumiemy. Trwa pandemia, na całym świecie zwyciężają populizmy. Jednocześnie zaostrza się walka o równe prawa – dla kobiet, ras, środowisk LGBT i mniejszości narodowych – w zależności od kraju i dotychczasowego poziomu zaspokojenia ich żądań.

Jak w tym wszystkim mają odnaleźć się marki? Czy powinny włączać się do walki, zgodnie z trendem korporatyzacji postępowej polityki? Czy wprost przeciwnie – wrócić do czystego, neutralnego światopoglądowo marketingu jako wsparcia sprzedaży?
Wiesz, na czym stoisz, nawet gdy jesteś na krawędzi
VUCA to akronim oznaczający, że określona sytuacja cechuje się:

zmiennością (volatility),
niepewnością (uncertainty),
złożonością (complexity),
niejednoznacznością (ambiguity).

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się