Price-placebo, czyli cena uśmierza bólPrice-placebo, czyli cena uśmierza bólPrice-placebo, czyli cena uśmierza bólPrice-placebo, czyli cena uśmierza ból
Chętnie wykorzystujemy mechanizmy odciążające nas poznawczo (fot. Pixabay)

Price-placebo, czyli cena uśmierza ból

Price-placebo, czyli cena uśmierza ból
Tomasz Borejza

Tomasz Borejza

-

Tomasz Borejza

Tomasz Borejza

Anglicy często mówią, że człowiek dostaje to, za co zapłacił. Dziś okazuje się, że często dostaje przede wszystkim to, za co myśli, że zapłacił. Seria badań wykazała istnienie u ludzi czegoś, co naukowcy nazwali efektem price-placebo. Rozwijające się techniki neuroobrazowania pozwalają też lepiej zrozumieć ten fenomen.

Profesor Baba Shiv z Uniwersytetu Stanforda wraz ze współpracownikami opublikował trzy lata temu na łamach „Journal of the American Medical Association” wyniki jednego z serii swoich badań. Ich przedmiotem był efekt price-placebo.
Mniej boli, bo zażyłem droższy lek…
W eksperymencie, który opisał, wzięły udział 82 osoby. U wszystkich uczestników przeprowadzono dwa testy tolerancji na ból.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się